برنامه‌های صدا و سیمای فارس در بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4196485
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

برنامه‌های صدا و سیمای فارس در بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)

صدا و سیمای فارس به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) برنامه‌های متعددی را در این خصوص تدارک دیده است.

معاونان صدا و سیمای فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن 17 رجب،‌ سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) برنامه‌های متعددی توسط صدا و سیمای فارس اجرا می‌شود.

علی دیانتی، معاون سیمای فارس امروز، 8 بهمن در تشریح این خبر گفت: امشب ویژه برنامه بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به مدت 120 دقیقه با حضور کارشناسان و مداحان زنده روی آنتن شبکه فارس رفت.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه، 9 بهمن‌ماه نیز همزمان با سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) مراسم خودروپیمایی و پیاده‌روی از مسجد امام حسن مجتبی(ع) در محله گلشن تا حرم مطهر از ساعت 15 به طور زنده پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم لاله‌گردانی در حرم شاهچراغ(ع) نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه، 9 بهمن به‌طور زنده و فیلم سینمایی خاتم شیراز به مدت 75 دقیقه برای علاقه‌مندان از سیمای فارس به همین مناسبت پخش می‌شود.

معاون سیمای فارس بیان کرد: مستند محبت، آفتاب شیراز، آستان مهر، راز گنبد فیروزه‌ای، صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در مورد فضائل شاهچراغ(ع) از دیگر برنامه‌های سیمای فارس در سالروز بزرگداشت این حضرت است.

مجید مجرد، معاون صدای صدا و سیمای فارس نیز گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) رادیوفارس از ساعت 10 صبح به مدت یک ساعت با ویژه برنامه «امین ولایت» به تهیه‌کنندگی رضا شامخی و گویندگی عبدالرسول لرنژاد با بخش‌های مختلف از جمله ارتباط تلفنی با تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و گزارش‌های مردمی و حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در این برنامه زنده رادیویی به معرفی فضائل و جایگاه حضرت شاهچراغ(ع) می‌پردازد.

وی ادامه داد: برنامه‌های چلچراغ به مدت 13 دقیقه، چراغ ایل به مدت 16 دقیقه که به جایگاه حضرت احمدبن موسی(ع) در ایل قشقایی می‌پردازد، امین ولایت به مدت 24 دقیقه و امین راه به مدت 14 دقیقه از دیگر برنامه‌های رادیو فارس در سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) است.

غلامرضا عسکری، معاون خبر صدا و سیمای فارس هم گفت: خبر صدا و سیما استان فارس با تهیه گزارش‌های تولیدی به معرفی و نحوه شهادت این امامزاده واجب‌التکریم می‌پردازد.

وی گفت: گزارش‌های متعدد تولیدی از لاله‌گردانی در حرم، غبارروبی، خودروپیمایی و پیاده‌روی زائران، کتابت قرآن مجید توسط کاتبان و ویژه برنامه‌های شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) تهیه و از بخش‌های مختلف خبری پخش خواهد شد.

معاونت فضای مجازی صدا و سیمای فارس به همین مناسبت تولید استوری موشن، تولید بنر اطلاع‌رسانی مراسم پیاده‌روی و خودروپیمایی، تولید پوستر ویژه 17 رجب و سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) را در دستور کار دارد.

انتهای پیام
captcha