طرح «سربازان راه سلیمانی» در مدارس سمنان اجرا می‌شود
کد خبر: 4196449
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

طرح «سربازان راه سلیمانی» در مدارس سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح «سربازان راه سلیمانی» در مدارس استان با موضوع انتخابات خبر داد.

جمال وزیری مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سید جمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز، 8 بهمن در جریان مراسم رونمایی از طرح سربازان راه شهید سلیمانی در مدارس استان اظهار کرد: این طرح  در آستانه انتخابات در مدارس استان اجرا می‌شود که سه مرحله «قبل انتخابات»، «روز انتخابات» و «بعد انتخابات» را در برخواهد گرفت و گروه هدف آن دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با تأکید بر اینکه ایجاد گفتمان انتخابات از محورهای این طرح است، یادآور شد: این گفتمان در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری اجرایی خواهد شد و در قالب آن مسابقه با پاسخ به یک پرسش و تکمیل دو جمله ناتمام، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان، برگزاری مانور انتخاباتی در مدارس با استفاده از نماد صندوق و… برگزار می‌شود.

وزیری با تأکید بر اینکه فضاسازی مدارس از دهه فجر با محوریت انتخابات و برگزاری مسابقات سرود، تئاتر از دیگر بخش‌های این طرح است، اظهار کرد: پخش سرودها و قرائت انشاهای منتخب دانش‌آموزان در مدارس و مساجد محل از جمله دیگر بخش‌های این طرح است.

به گفته وی؛ تبیین ضرورت و اهمیت مشارکت در انتخابات در نمازخانه‌های مدارس از جمله دیگر بخش‌های این پویش در استان است که در این راستا در قالب این طرح تریبون آزاد در محیط مدارس با موضوع انتخابات برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این طرح در بستر شاد نیز اجرایی می‌شود که بر این اساس در این پویش جلسات تبیینی برای دانش‌آموزان رأی اولی برگزار خواهد شد و شاهد برگزاری اردوی راهیان پیشرفت ویژه دانش‌آموزان رأی‌اولی خواهیم بود.

وزیری با اشاره به اینکه فراخوان دانش‌آموزان رأی‌اولی برای حضور جمعی در پای صندوق‌های رأی توسط مدیران مدارس از جمله دیگر بخش‌های این طرح است، گفت: تهیه عکس و گزارش تصویری از حضور دانش‌آموزان در پای صندوق‌های رأی، استفاده از ظرفیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، انجمن‌های علمی برای شبکه‌سازی و تشویق برای حضور در پای صندوق‌های رأی در زمره دیگر بخش‌های پویش است.

به گفته وزیری؛ مراسم رونمایی از پوستر و آغاز پویش سربازان راه سلیمانی با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی امروز، در سراسر استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha