سرانه مطالعه در میان کودکان و نوجوانان افزایش یابد
کد خبر: 4196417
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان:

سرانه مطالعه در میان کودکان و نوجوانان افزایش یابد

رضا داوری یکی از اهداف اصلی کانون را ترویج فرهنگ مطالعه دانست و گفت: امیدوارم با تعامل بیشتر بین کانون پرورش فکری و کتابخانه‌های عمومی استان شاهد بالا بردن سرانه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان باشیم.

نشست مشترک مدیرکل کانون پرورش فکری و مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری لرستان، سجاد راسخانه، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی لرستان و رضا داوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان امروز، هشتم بهمن‌ماه طی نشستی پیرامون تعامل بیشتر دو دستگاه به گفت‌وگو پرداختند.

در این نشست که در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان ضمن قدردانی به خاطر حضور مدیرکل امور کتابخانه‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: جامعه هدف کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان 6 تا 17 سال است و یکی از اهداف اصلی ما ترویج فرهنگ مطالعه کتاب است.

وی افزود: در این راستا مراکز ثابت، پستی و کتابخانه‌های سیار تلاش زیادی انجام می‌دهند و جا دارد تا با تعامل بیشتر با نهادهای فرهنگی از جمله امور کتابخانه‌ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک در این زمینه تلاش شود.

داوری به خدمات‌دهی کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در مناطق کم‌برخوردار و روستاها اشاره کرد و گفت: علاوه بر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی نیز در این مناطق اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان افزود: امیدوارم با تعامل بیشتر بین دو دستگاه شاهد بالا بردن سرانه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان باشیم.

در ادامه این نشست، سجاد راسخانه، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه مطالعه از اصلی‌ترین شاخص‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود، افزود: انتقال دانش و آگاهی با مطالعه به مراتب بیشتر از دیگر ابزار آموزشی است و به گسترش دانش کمک می‌کند .

وی اضافه کرد: کتابخانه محل مناسبی است که کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی انس بگیرند و مراکز کانون و امور کتابخانه‌ها در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه سنگینی را برعهده دارند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی لرستان در پایان ابراز امیدواری کرد که با تعامل بیشتر بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری در طول سال برگزار شود.

 

انتهای پیام
captcha