مهم‌ترین هدف انقلاب رسیدن به آرمان‌های اسلام است
کد خبر: 4196022
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

مهم‌ترین هدف انقلاب رسیدن به آرمان‌های اسلام است

امام جمعه ماهدشت گفت: پیشرفت اسلامی در منطق انقلاب، یعنی پیشرفت همه‌جانبه. هدف جمهوری اسلامی رسیدن به آرمان‌های اسلام، یعنی سعادت مادی و معنوی بشر و پیشرفت در امور زندگی مادی و معنوی است.

حجت الاسلام علی رادمرد امام جمعه ماهدشت

به ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت کرج، ششم بهمن در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد گفت: آغاز دهه فجر همیشه گویای رخدادها و حوادثی است که باید همیشه در ذهن‌ها بمانند. همچنین اهداف و آرمان‌های انقلاب باید همیشه مد نظر باشد و به نوجوانان و جوانان و نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای ما همواره با دو تشکر همراه بوده که اولی شکر الهی است که این حرکت عظیم و نهضت تاریخ‌ساز، به دست ملت ایران و با رهبری امام راحل انجام، نظام اسلامی تشکیل و حرکت ملت ایران به سمت خدا و اهداف و ارزش‌های الهی آغاز شد.

امام جمعه ماهدشت ادامه داد: تشکر دوم از ملت ایران است؛ ملتی که در طول این سال‌ها، «وفاداری»، «ایثار»، «شجاعت»، «جوانمردی»، «بصیرت» و «حضور دائمی در صحنه» را از خود نشان دادند. اگر بخواهیم اهداف ملت ایران را در یک مفهوم خلاصه کنیم که بتواند تا حدود زیادی خواسته‌های عمومی کشور و ملت را بیان کند و آنها را در بر گیرد، آن مفهوم کلیدی پیشرفت است.

رادمرد مطرح کرد: پیشرفت در منطق اسلام، با پیشرفت در منطق تمدن مادی غرب متفاوت است. آنها یک بُعدی می‌بینند و با از جهت مادی به پیشرفت نگاه می‌کنند. پیشرفت در نظر آنها، در درجه اول و به عنوان مهم‌ترین مورد، عبارت است از پیشرفت در ثروت و علم و پیشرفت نظامی و فناوری اما در منطق اسلامی، پیشرفت ابعاد بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت در علم، اخلاق، عدالت، رفاه عمومی، اقتصاد، عزت و اعتبار بین‌المللی و استقلال سیاسی در مهفوم پیشرفت در اسلام گنجانده شده است، عنوان کرد: پیشرفت اسلامی در منطق انقلاب، یعنی پیشرفت همه‌جانبه. هدف جمهوری اسلامی رسیدن به آرمان‌های اسلام، یعنی سعادت مادی و معنوی بشر و پیشرفت در امور زندگی مادی و معنوی است.

این مسئول بیان کرد: در حرکت انقلاب اسلامی، اُفت و خیز بوده اما حرکت به سمت اهداف اصلی، هیچگاه متوقف نشده و همواره ادامه داشته است. ما ضمن تقویت نقاط قوت، نباید نقاط ضعف را پنهان کنیم بلکه باید با برطرف‌کردن ضعف‌ها، از قوت گرفتن آن‌ها جلوگیری کنیم. ملت، مسئولان و نخبگان تصمیم بگیرند این ضعف‌ها را برطرف کنند.

رادمرد خاطرنشان کرد: ما از همه مسئولان حمایت می‌کنیم و اگر به واسطه عملکردشان رضایت مردم را هم جلب کنند، حمایت ما دو چندان می‌شود و نسبت به آقای شهردار نیز ما همین فضای حمایتی را داشته و دنبال کرده‌ایم و این حمایت را در چند ماه گذشته در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کردیم و هیچ نکته دیگری نبوده است.

وی افزود: حقیر نه منفعت شخصی داشته‌ام و نه به دنبال این مسئله بودم اما سیاست‌بازان مسئله حمایت ما را به گونه دیگری مطرح و در فضای خودشان ما را تعریف می‌کنند اما ما آنطور نبودیم و نخواهیم بود، به تعبیر شاعر، کافر همه را به کیش خود پندارد. جلسات مختلفی نیز با شهردار در دوران مسئولیتش برگزار و نکاتی نیز مطرح شده و ممکن است توصیه‌هایی نیز بوده باشد.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: بنده هیچ اطلاعی از مسئله‌ای که در خصوص تغییر شهردار پیش آمد نداشتم و پس از تعویض او خبردار شدم و همین موضوع موجب اعتراض جدی ما به مسئولان استانی و شهرستانی دخیل در این امر شد. هیچ احترامی گذاشته نشد و با بی تدبیری کامل این اتفاق افتاد و به هر شکل که فکر کردم راه توجیهی نیافتم.

به گفته وی، این یک کار با مشورت دادن‌های اشتباه برخی افراد بود در صورتی که اگر ماهدشت را می‌شناختید و بر آن مسلط بودید این کار را اینگونه انجام نمی‌دادید.

انتهای پیام
captcha