نیت واقف یزدی در شب لیله‌الرغائب اجرا شد
کد خبر: 4194639
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

نیت واقف یزدی در شب لیله‌الرغائب اجرا شد

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد با اشاره به نیت موقوفه حاج ابوالقاسم رشتی در شب لیله‌الرغائب، از طبخ و توزیع سه هزار بسته سورک طبق نیت واقف بین اقشار مختلف مردم خبر داد.

پخت سورکمحمدحسین کاظمی، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اینکه ابوالقاسم رشتی يكی از واقفان شهر يزد بوده كه اراضی و باغات زيادی را در محله قاسم‌آباد يزد در سال 1251 هجری قمری وقف کرده است گفت: موقوفه حاج ابوالقاسم رشتی از بزرگترين موقوفات استان يزد به لحاظ مساحت و گستردگی نيات است.

وی با اشاره به اينکه این موقوفه بالغ بر 50 نیت دارد و کل ادارات استان از ابتدای ميدان امام حسين(ع) تا کوچه شهدای نعيم آباد مستأجر همين موقوفه هستند، به نیت این واقف در شب لیله‌الرغائب ماه رجب اشاره کرد و افزود: یکی از نیت‌های این موقوفه طبخ سورک در این شب بزرگ است که هرساله طبق نیت اجرا و بین اهالی محل و اقشار مختلف توزیع می‌شود.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد با اشاره به بهره‌مندی اقلیت‌های زرتشتی از این نیت بیان کرد: امسال بیش از سه هزار بسته سورک طی دو روز آماده و بین اقشار مختلف مردم توزیع شد.

انتهای پیام
captcha