زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در کردستان فراهم است
کد خبر: 4194497
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در کردستان فراهم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات فراهم و تمام بخشداری ها به فیبرنوری متصل است و هزار و ۲۹۶ شعب اخذ رأی شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز، 27 دی در نشست شورای اداری کردستان بر لزوم تلاش برای مشارکت بالای مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: دشمن با عملیات بسیار پیچیده اختلال ادراکی ایجاد کرده و بنا دارد میوه حرکتش را در انتخابات پیش رو درو کند.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نباید از هیچ نامزدی حمایت کنند، افزود: رفع ابهامات، تبیین اهداف دشمن و اهمیت شرکت در انتخابات، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و در اختیار گذاشتن امکانات دولتی برای برگزاری انتخابات در این ایام مورد توجه مسئولان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد نامزدهای قطعی تأیید صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی و نظارت، در استان ۱۳۳ نفر است، بیان کرد: ٣۵٨ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت‌نام قطعی کردند و در خلال بررسی صلاحیت نامزدها در هیئت‌های اجرایی و نظارت، ۳۳۶ نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی با اشاره به انصراف ۳۲ نامزد در حوزه‌های انتخابیه استان کردستان گفت: مقرر است تا ۱۴ بهمن به اعتراضات نامزدهای رد صلاحیت شده، رسیدگی شود؛ بنابراین امکان افزایش نامزدها وجود دارد، ضمن اینکه ۷۰۶ نفر پیش ثبت‌نام کردند که نسبت به انتخابات مجلس قبل رشد ۲.۷ برابری داشت.

رمضانی به وجود پنج حوزه‌ انتخابیه اصلی، پنج فرعی و ۲۱ بخشداری اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات فراهم و تمام بخشداری ها به فیبرنوری متصل است و هزار و ۲۹۶ شعب اخذ رأی شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو از اهمیت مضاعفی برخوردار است، یادآور شد: امسال قانون انتخابات مجلس اصلاح شد و طبق قانون جدید انتخابات برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha