احیای حقوق عامه تکلیف مسئولان نظام باشد
کد خبر: 4194486
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

احیای حقوق عامه تکلیف مسئولان نظام باشد

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه از دیدگاه رهبری باید آزادی، نگاه عادلانه و امنیت برای همه به طور یکسان در کشور وجود داشته باشد، گفت: در این راستا باید احیای حقوق عامه مردم تکلیف مسئولان نظام باشد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش  ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در نخستین همایش استانی «اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب» با محوریت «احیای حقوق عامه، حقوق شهروندی و ارتقا امنیت» که امروز، 27 دی در دانشگاه کردستان برگزار شد، با اعلام اینکه  اندیشه‌های مقام معظم رهبری در بحث حقوق عامه بسیار ارزشمند، قابل تقدیر، بررسی و تحلیل است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مصداق عینی احیای حقوق عامه است.

وی با اشاره به اینکه در مورد حقوق عامه نظر رهبر معظم انقلاب جای «بحث، تحلیل و تجلیل» دارد، افزود: در بحث حقوق عامه مکتب اجتهادی اهل بیت(ع) را متجلی می‌بینیم و این بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت حفظ حقوق عامه مردم از دیدگاه مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌هایشان فرموده‌اند فارغ از اینکه یک فرد مسلمان و غیرمسلمان است، یا به نظام اسلامی وفادار است یا نیست، حقوق عمومی آن فرد باید محفوظ بماند.

وی با تأکید بر اینکه باید آزادی، نگاه عادلانه و امنیت برای همه به طور یکسان در کشور وجود داشته باشد، یادآور شد: این مهم نشان از توجه رهبری به حقوق مردم دارد و باید همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی در این زمینه بیشتر احساس مسئولیت کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: طبق فرموده رهبری، حتی کسانی که مسلمان یا وفادار به نظام نیستند، از حقوق خود برخوردار هستند که نشان از اهمیت حفظ حقوق عامه در نگاه رهبر معظم انقلاب است.

احقاق حقوق عامه نیازمند مطالبه‌گری مردم است

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان هم در ادامه گفت: اندیشه‌های رهبری بسیار متعدد و گسترده بوده و آنچه به استان ابلاغ شده، تحقق و تحلیل حقوق عامه است.

وی با اشاره به مباحث مورد توجه در بحث حقوق عامه در سند تحول افزود: دستگاه قضا در بحث اجرای عدالت در دو حوزه حقوق فردی و عامه ورود می کند.

رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ استان در بحث مرز، معدن و کشاورزی، ادامه داد: دستگاه قضایی برای مقابله با تخلفات و احقاق حقوق مردم در هر سه حوزه ورود کرده است.

وی در پایان به بحث مقابله با قاچاق سازمان یافته و زمین‌خواری در استان اشاره کرد و گفت: احقاق حقوق عامه نیازمند اقدام انقلابی دستگاه‌ها و مطالبه‌گری مردم است.

انتهای پیام
captcha