کانون‌های مساجد البرز میزبان کارگاه‌های «مهارت‌های زندگی» می‌شوند
کد خبر: 4193832
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

کانون‌های مساجد البرز میزبان کارگاه‌های «مهارت‌های زندگی» می‌شوند

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز با هدف تحکیم بنیان خانواده و بالارفتن مهارت‌های زندگی میزبان کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی می‌شوند.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی اظهار کرد: تحکیم بنیان خانواده و بالارفتن مهارت‌های زندگی از اهداف برگزاری این دوره است.

وی افزود: از مباحثی که با برگزاری این کارگاه‌ها دنبال می‌شود در بحث حجاب و عفاف و ویژگی‌های خانواده موفق، ازدواج و مهارت‌های زندگی است.

شکری گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان، زمینه تقویت و تحکیم بنیان خانواده را فراهم می‌کند همچنین توانمندسازی آنان، ترویج سبک زندگی اسلامی، فرهنگ‌سازی در زمینه الگو‌های کارآمدسازی و پایداری خانواده، کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و تقویت و تعمیق نقش مادری و همسری در بین بانوان از عوامل مؤثر در زمینه تحکیم بنیان خانواده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز افزود: کانون‌های مساجد می‌توانند در زمینه تحکیم خانواده و افزایش مهارت‌ها بیشتر با عملیاتی کردن طرح‌های آموزشی و ارائه طرح‌های پیشنهادی مدون، مستمر و مکتوب براساس نیازسنجی مناسب عمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای خانواده‌ها افزود: اگر بانوان با این مفاهیم آشنا شوند می‌توانند نقش بسزایی در تقویت، تربیت و تحکیم نهاد خانواده داشته باشند. با توجه به تغییر سبک زندگی در جامعه می‌توان با افزایش مهارت‌های زندگی آسیب‌ها را شناسایی و کنترل کرد و این آموزش‌ها را در جامعه فراگیر کرد.

شکری در پایان با تأکید بر لزوم پیشگیری از عمده آسیب‌های اجتماعی در جامعه با بیان اینکه مسئولان در این زمینه باید توجه‌ای ویژه داشته باشند، گفت: برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های زندگی از موضوعاتی است که کانون‌های مساجد با هدف بالارفتن مهارت‌های زندگی به آن می‌پردازند که از مؤلفه‌های خانواده متعالی و عوامل مؤثر بر تحکیم بنیان خانواده است.

انتهای پیام
captcha