افزایش آمار مؤسسات قرآنی نیمه‌فعال و غیرفعال در لرستان
کد خبر: 4193814
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

افزایش آمار مؤسسات قرآنی نیمه‌فعال و غیرفعال در لرستان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت لرستان با اشاره به اینکه آمار مؤسسات قرآنی نیمه‌فعال و غیر‌فعال در استان نسبت به سنوات قبل بیشتر شده است گفت: هیئت مدیره اتحادیه استان تلاش خود در راستای تحقق مطالبات به‌حق تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان را به کار خواهد گرفت.

روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت لرستانروح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان در 21 دی‎ماه و عدم حضور برخی از مدیران و متولیان قرآنی استان و ناخرسندی مدیران مؤسسات قرآنی لرستان از این موضوع گفت: در این راستا اتحادیه قرآنی لرستان به‌زودی با دعوت از مدیران ادارات و نهادهای قرآنی لرستان و مسئولان مرتبط در زمینه برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با مدیران و فعالان قرآنی در بستر فضای مجازی اقدام خواهد کرد.

وی افزود: مجموعه‌های مردم‌نهاد مؤسسات قرآن از مطالباتی که در نشست مجمع عمومی اخیر از هیئت مدیره و مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان داشتند نشان از کم‌توجهی مدیران دستگاه‌های ناظر به مؤسسات قرآنی است.

بلواسی با اشاره به اینکه آمار مؤسسات قرآنی نیمه‌فعال و غیرفعال در لرستان نسبت به سنوات قبل بیشتر شده است و این یک تلنگر و زنگ خطر است، اضافه کرد: هیئت مدیره اتحادیه و شخص مدیرعامل اتحادیه، تمام تلاش خود در راستای تحقق مطالبات به‌حق تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان را به کار خواهند گرفت.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت لرستان با بیان اینکه تاکنون تلاش اتحادیه بر مشارکت‌پذیری و حمایت از مؤسسات قرآنی از طریق نهادهای ناظر بوده است، گفت: ضرورت دارد درب دفتر مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با قرآن به روی مدیران مؤسسات قرآنی باز باشد و آنها شنوای مشکلات و دغدغه‌های مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی نیز باشند و نسبت به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با مدیران مؤسسات و فعالان قرآنی در فضای مجازی جامه عمل بپوشانند.

مؤسسات قرآنی به حال خود رها نشوند

بلواسی ادامه داد: مدیرکل یک نهاد فرهنگی، قرآنی که برای یک خادم قرآن وقت نداشته باشد رسالت کاری‌اش قطعاً زیر سؤال می‌رود و این در حالی است که شواهد حاکی از آن است، برخی از مدیران کل دستگاه‌های نظارتی و مرتبط با قرآن پذیرش یک یا تعدادی از خادمان قرآنی را در اولویت کاری خود قرار نداده‌اند و از طرفی نامه‌های ارسالی، ایده‌ها و طرح‌های مشارکتی فرهنگی، قرآنی و بعضاً حتی تفاهم‌نامه‌هایی که از طرف اتحادیه و مؤسسات قرآنی به آنان ارجاع داده شده است، مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته و یا بی‌پاسخ مانده و یا با سلیقه دستگاه ناظر انجام شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان افزود: می‎طلبد مدیران و مسئولان نهادهای قرآنی اولویت کاری خود را قرآن قرار داده و جوابگوی خواسته‌ها و مطالبات تشکل‌های قرآنی باشند، چراکه حلقه‌های تبلیغی دینی مؤثر مجموعه خودشان هم هستند و مجوز فعالیت را خودشان صادر کرده‌اند و اکنون شایسته نیست این مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در شرایط سخت اقتصادی با باری از مشکلات مالی به حال خود رها شوند و حمایتی از آنها صورت نپذیرد.

بلواسی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی، قرآنی باید ناظر باشند نه اینکه خودشان مجری اجرای طرح‌ها باشند، گفت: این نوع برخورد و کنار زدن مؤسسات قرآنی از اجرای برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی موجب تضعیف مؤسسات می‎شود و ضرورت دارد در واگذاری صحیح و برنامه‌ریزی شده طرح‌ها دقت و اهتمام لازم انجام شود.

وی ادامه داد: در راستای جهت خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و خدمت به مروجان و مدیران مؤسسات قرآنی با نظر عدالت‌محوری و هم‌افزایی جلسات پرسش و پاسخ با دعوت از مدیران و مسئولان ادارات مرتبط با قرآن به‌زودی در بستر فضای مجازی شروع خواهد شد که هر بار یک مدیر‌کل دستگاه و یک مسئول مرتبط، مهمان و مدعو جلسه مجازی اسکای‌روم با مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و مربیان قرآنی در زمان مشخص شده باشند.

بلواسی گفت: قطعاً این روند باعث شفاف‌سازی امورات قرآنی، کیفیت‌بخشی فعالیت‌ها و کلاس‌های قرآنی و هم‌افزایی و تعامل خوب برای عملکرد بهتر مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha