کارگاه‌های «مهارت‌های زندگی» در کانون‌های مساجد کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4193767
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

کارگاه‌های «مهارت‌های زندگی» در کانون‌های مساجد کرمانشاه برگزار می‌شود

با هدف تحکیم بنیان خانواده و بالارفتن مهارت‌های زندگی کارگاه‌های آموزشی «مهارت‌های زندگی» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جلالی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه

حجت‌الاسلام جواد جلالی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی «مهارت‌های زندگی»، اظهار کرد: تحکیم بنیان خانواده و بالارفتن مهارت‌های زندگی از اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی «مهارت‌های زندگی» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه است.

وی افزود: از مباحثی که با برگزاری این کارگاه‌ها دنبال می‌شود در بحث حجاب و عفاف و ویژگی‌های خانواده موفق، ازدواج و مهارت‌های زندگی است.

حجت‌الاسلام جلالی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان، زمینه تقویت و تحکیم بنیان خانواده را فراهم می‌کند همچنین توانمندسازی آنان، ترویج سبک زندگی اسلامی، فرهنگسازی در زمینه الگو‌های کارآمدسازی و پایداری خانواده، کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و تقویت و تعمیق نقش مادری و همسری در بین بانوان از عوامل مؤثر در زمینه تحکیم بنیان خانواده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه افزود: کانون‌های مساجد می‌توانند در زمینه تحکیم خانواده و افزایش مهارت‌ها بیشتر با عملیاتی کردن طرح‌های آموزشی و ارائه طرح‌های پیشنهادی مدون، مستمر و مکتوب براساس نیازسنجی مناسب عمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی «مهارت‌های زندگی» برای خانواده‌ها، افزود: اگر بانوان با این مفاهیم آشنا شوند می‌توانند نقش بسزایی در تقویت، تربیت و تحکیم نهاد خانواده داشته باشند.

حجت‌الاسلام جلالی یادآور شد: با توجه به تغییر سبک زندگی در جامعه می‌توان با افزایش مهارت‌های زندگی آسیب‌ها را شناسایی و کنترل کرد و این آموزش‌ها را در جامعه فراگیر کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در پایان با تأکید بر لزوم پیشگیری از عمده آسیب‌های اجتماعی در جامعه با بیان اینکه مسئولان در این زمینه باید توجه‌ای ویژه داشته باشند، گفت: برگزاری دوره آموزشی «مهارت‌های زندگی» از موضوعاتی است که کانون‌های مساجد با هدف بالارفتن مهارت‌های زندگی بدان می‌پردازد که از مؤلفه‌های خانواده متعالی و عوامل مؤثر بر تحکیم بنیان خانواده است.

انتهای پیام
captcha