آیین افتتاحیه بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شد + فیلم
کد خبر: 4193069
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
در قم؛

آیین افتتاحیه بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شد + فیلم

آئین افتتاحیه مرحله پایانی بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه لحظاتی پیش در قم آغاز شد.

آیین افتتاحیه بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآنبه گزارش ایکنا از قم، آیین افتتاحیه مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی استان قم با حضور مسئولین استانی و کشوری، متسابقان، قاریان و حافظان قرآن کریم، در سالن همایش امامزاده سیدعلی(ع) آغاز شد.

این مراسم که با اجرای محمدهادی صلح‌جو همراه است،  با پخش  سرود جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی آغاز شد و سپس اسحاق عبداللهی، نفر اول چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم به تلاوت آیاتی از سوره رعد پرداخت.

پس از آیین افتتاحیه، آزمون کتبی در هر سه رشته معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود؛ در بخش معارفی مسابقات شفاهی از 8 صبح فردا 20 دی‌ماه تا 22 دی‌ماه به مدت سه روز به رقابت می‌پردازند و در هر رشته از پنج نفر از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

از مجموع ۷۷ نفر شرکت کننده بخش معارفی این مسابقات؛ در بخش تفسیر ۱۴ نفر از برادران و ۱۵ نفر از خواهران، در بخش صحیفه سجادیه 8 نفر از برادران و ۹ نفر از خواهران و در بخش نهج‌البلاغه ۱۳ نفر از برادران و ۱۸ نفر از خواهران شرکت دارند. 

یادآور می‌شود؛ ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ مراسم اختتامیه این مسابقات برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha