اجتماع امت اسلامی، زمینه‌ساز مسیر رسیدن به تمدن اسلامی است
کد خبر: 4193042
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور :

اجتماع امت اسلامی، زمینه‌ساز مسیر رسیدن به تمدن اسلامی است

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: امت‌های اسلامی باید برای مقابله با پدیده های شومی که به تکفیر امت اسلامی می‌انجامد همنوا شوند.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشوبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام لطفیان دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور امروز، ۱۹ دی در اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی که در سالن جامعه‌المصطفی‌العالمیه گرگان برگزار شد، این همایش را فراوری امت اسلامی دانست و گفت: امروز اسلام برخورد کننده، مبارز و سیاسی بوده لذادشمنان و کفار از آن هراس دارند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور با اشاره به اینکه زوال تمدن غربی توسط بسیاری  از متفکران غربی نیز مورد تأیید واقع شده است، ادامه داد: اسلام خوب از نظر آن‌ها اسلامی است که بعد سیاسی نداشته و با تمدن غرب برخورد نمی‌کند، لذا قدرت‌های غربی، تمدن اسلامی را از هویت اصلی که همان اسلام سیاسی است دور نگه می‌دارند.

حجت‌الاسلام لطفیان ضمن تسلیت به خانواده شهدا حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: به فرموده سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، امت اسلامی دوران اختلافش سپری شده و از گردنه‌های سخت اختلاف عبور کرده‌ایم، لذا وارد مرحله تمدن‌سازی شده و باید به دنبال پایه ریزی تمدن اسلامی باشیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور با اشاره به اینکه معارف جامع قرآنی دربرگیرنده سه بخش است، ادامه داد: یک بخش مربوط به گذشته تاریخ تحت عنوان بینش تاریخی قرآن، بخش دوم مربوط به حال جامعه اسلامی بوده و شرایط حال جامعه را ترسیم می‌کند و بخش سوم به آینده امت اسلامی مربوط است.

حجت‌الاسلام لطفیان با تأکید بر اینکه تغییر تمدن جدی است، تصریح کرد: مهد نخستین تمدن اگر مشرق زمین باشد محور آن قطعا اسلام و آیین مسلمانی خواهد بود و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مادامیکه امت اسلامی اجتماعی حول محور پیامبر(ص) جمع شوند، آسیب‌پذیری آن کاهش یافته و راه رسیدن به آرمان اسلامی و تشکیل تمدن هموار خواهد شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند:«امت‌های اسلامی باید برای مقابله با پدیده‌های شومی که به تکفیر امت اسلامی می‌انجامد همنوا شوند»، گفت: نهضت روشنگرانه برای مقابله با استکبار جهانی زمینه‌ساز مسیر رسیدن به تمدن شکوهمند اسلامی بوده و در این میان، فلسطین تحت هیچ شرایطی نباید از ذهن امت اسلامی پاک شود و یا در اندیشه آنان کمرنگ شود.

انتهای پیام
captcha