مشارکت ۱۶۰۰ نفر از معلمان استان فارس در طرح «بینش مطهر»
کد خبر: 4193004
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

مشارکت ۱۶۰۰ نفر از معلمان استان فارس در طرح «بینش مطهر»

مسئول دبیرخانه طرح «بینش مطهر» در آموزش و پرورش استان فارس از مشارکت بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر از فرهنگیان استان در قالب ۴۰۰ گروه در این طرح خبر داد.

اجرای طرح «بینش مطهر»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سلمان هادی، مسئول دبیرخانه طرح «بینش مطهر» در آموزش و پرورش استان فارس، امروز، ۱۹ دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: طرح «بینش مطهر» ویژه سیر مطالعاتی کتب استاد شهید مطهری برای فرهنگیان استان فارس برنامه‌ریزی و در سراسر استان آغاز شده است.

مسئول دبیرخانه طرح «بینش مطهر» در آموزش و پرورش فارس ادامه داد: کتب طرح «بینش مطهر»، حاصل بیش از ۱۰ سال فعالیت پژوهشی بر همه آثار استاد مطهری است که به‌صورت موضوعی و از آسان به مشکل در ۴۰ کتاب تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری سه کتاب اول سیر مطالعاتی با عناوین آزادی انسان، آزادی بندگی و خدا در زندگی انسان در نظر گرفته شده است، گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر از فرهنگیان استان در قالب ۴۰۰  گروه ۴ تا ۷ نفره در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

هادی با تصریح اینکه این سه کتاب تحویل همه فرهنگیان شرکت‌کننده در این طرح شده است، افزود: این افراد ضمن مطالعه کتاب، نسبت به برگزاری هفتگی جلسات مباحثه به‌صورت گروهی اقدام و در آزمون‌های پایانی شرکت می‌کنند.

مسئول دبیرخانه طرح «بینش مطهر» در آموزش و پرورش فارس یادآور شد: مربیان طرح «بینش مطهر» بر فعالیت گروه‌های مباحثه نظارت دارند و در صورت وجود شبهات احتمالی نسبت به مباحث، در جهت رفع آن تلاش خواهند کرد.

وی بیان کرد: شناخت و عمل به مبانی فکری، عقیدتی و ایدئولوژی جامعه اسلامی برای اصحاب تعلیم و تربیت به‌ویژه فرهنگیان برای فرهنگ‌سازی عمومی و ایجاد یک نظام فکری منسجم در اولویت بوده و لازم است. 

مسئول دبیرخانه طرح «بینش مطهر» در آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری، جریان فکری اسلامی انقلاب و نظام اسلامی ما در بخش عمده‌ای متکی به تفکرات شهید مطهری است.

انتهای پیام
captcha