مسئولان پاسخگوی اعتراض متسابقان حذف شده از مسابقات قرآن بسیج باشند
کد خبر: 4192788
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

مسئولان پاسخگوی اعتراض متسابقان حذف شده از مسابقات قرآن بسیج باشند

متسابق رشته حفظ ۱۵ جزء در سی‌اُمین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج از چهارمحال و بختیاری با اشاره به حذف نامش از فهرست راه‌یافتگان به مرحله کشوری این دوره از مسابقات، گفت: از مسئولان برگزاری این مسابقات انتظار می‌رود که پاسخ روشنی به اعتراضات حذف‌شدگان از فرآیند این رویداد قرآنی داشته باشند.

مسابقات قرآن بسیج

زهرا اقبالی، حافظ کل قرآن کریم و متسابق رشته حفظ ۱۵ جزء در سی‌اُمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج از چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به تغییر رویکرد دارالقرآن بسیج کشور مبنی بر برنامه حضور نوجوانان در مرحله حضوری کشوری مسابقات قرآن و تصمیم بر حضور نوجوانان، اظهار کرد: این تصمیم بعد از اعلام نتایج نهایی راه‌یافتگان به مرحله کشوری باعث شد که تغییراتی در تعداد افراد راه‌یافته به این مرحله در بخش بالای ۱۶ سال در تمامی رشته ‌ها اعمال شود و در حالی که بنده در لیست اول جزو راه‌یافتگان بودم، در لیست نهایی نامم حذف شد. 

وی با ذکر اینکه حذف تعدادی از فرهیختگان از ادامه جریان مسابقات قرآن زیبنده این رویداد قرآنی نیست، ادامه داد: بنده به همراه دو بانوی حافظ دیگر از استان‌های فارس و آذربایجان غربی مراتب اعتراض خود را به مسئولان ستاد مسابقات قرآن بسیج کشور اعلام کردیم اما تا کنون پاسخ روشنی دریافت نکردیم.

اقبالی بیان کرد: انتظار می‌رفت مسابقات قرآن و عترت بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین رویداد قرآنی کشور با برنامه‌ریزی و هماهنگی قوی‌تر و محکم‌تری برگزار می‌شد و تغییر رویکرد ناگهانی برگزار کنندگان در میانه راه مسابقات باعث دلسردی و سرخوردگی و گلایه‌مندی قرآنیانی که توانستند تا مرحله کشوری پیش بروند، نمی‌شد. 

این بانوی حافظ کل قرآن کریم در استان با تأکید بر ضرورت حضور در مسابقات برای حافظان قرآن کریم که انگیزه و عاملی برای تقویت و تثبیت محفوظات است، توضیح داد: مسابقات قرآن بسیج تا چند سال قبل روندی ساده‌تر داشت و تعداد بیشتری از حافظان و قاریان می‌توانستند خود را در این مسابقات محک بزنند اما متأسفانه این روند هرساله دشوارتر و محدودتر شده و لذا تعداد نمایندگان کمتری از استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری امکان حضور در مراحل بالاتر را پیدا می‌کنند.

اقبالی بیان کرد: اضافه شدن مرحله مقدماتی یا پیش‌آزمون برای برگزیدگان استانی یکی از مصادیق دشوار و محدودشدن فرآیند مسابقات قرآن بسیج است، به‌ویژه اینکه مرحله مقدماتی به‌صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود که مصائب و مشکلات فراوانی برای متسابقان به‌ویژه در استان‌های کمتر برخوردار ایجاد می‌کند.

این مدرس باسابقه حفظ قرآن در استان بی‌رغبت شدن قرآنیان برای شرکت در مسابقات را یادآور شد و افزود: این قبیل محدودسازی و سختگیری‌ها یا تغییر رویه و نقض آیین‌نامه مسابقات در فرآیند این رویداد قرآنی باعث کاهش انگیزه و ریزش متسابقان می‌شود. 

اقبالی بیان کرد: بنده شخصاً برای محک خودم و پیشرفتم در حفظ با انگیزه و تلاش زیادی در مسابقات قرآن بسیج هدف‌گذاری کرده و شرکت کردم و انتظار داشتم در مرحله کشوری نیز توفیق حضور یافته و بتوانم سطحم را با دیگر حافظان کشور مقایسه کنم که متأسفانه این مهم محقق نشد.

این حافظ کل قرآن کریم در پایان گفت: از مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات قرآن بسیج انتظار می‌رود که پاسخ روشنی به اعتراضات حذف‌شدگان از فرآیند این رویداد قرآنی داشته باشند. 

انتهای پیام
captcha