شهادت زوار سردار حرم، افکار عمومی دنیا را به سوی آرمان‌ها سوق می‌دهد
کد خبر: 4192688
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
هاجری:

شهادت زوار سردار حرم، افکار عمومی دنیا را به سوی آرمان‌ها سوق می‌دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شیراز ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان گفت: شهادت زوار سردار حرم، افکار عمومی جهان را به سوی آرمان‌ها و ارزش‌های الهی سوق می‌دهد.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شیراز امروز، 17 دی‌ماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تسلیت به شهادت رسیدن شماری از هموطنانمان در حادثه تروریستی کرمان گفت: شهادت جمعی از خوبان عالم در سالگرد شهید بین‌الملل، سردارسلیمانی توسط منفورترین و مبغوض‌ترین گروهک تروریستی و حمایت دولت‌های بالذات تروریست آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان داد با  ظالمان و ستمگران عالم باید با زبان و رفتار خودشان برخورد کرد، تا احساس نکنند در عالم هر خبطی بخواهند می‌توانند انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه امروز، جبهه مقاومت اسلامی در یمن، لبنان، فلسطین اشغالی، عراق، غزه، سوریه، خواب راحت را از رژیم‌های پوشالی و سلطه‌گر ربوده است، افزود: شهادت زوار سردار حرم، افکار عمومی جهان را به سوی آرمان‌ها و ارزش‌های الهی سوق می‌دهد. گرچه در زمان و مکان مناسب،  انتقام خون شهید سلیمانی و زوار تربتش در راه است و حتماً انجام می‌گیرد.

هاجری در ادامه سخنان خود برخی از مسائل شهری شیراز را یادآور شد و گفت: دردآور است در سومین حرم اهل بیت (ع) شهرک‌های نوسازی با هزاران سکنه و ساخت و سازهای با مجوز وجود داشته باشد، اما فضایی برای فرائض عبادی و فرهنگی نداشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز ادامه داد: طراحی لائیک شهرسازی در این‌گونه نواقص، چهره لامذهبی بعضی طرح‌های معماری و شهرسازی خود را نشان می‌دهد. مسئولان شورای فرهنگ عمومی، مسکن وشهرسازی، اوقاف، سازمان تبلیغات، مرکز رسیدگی به امور مساجد و ده‌ها مدعی دیگر شهر، چرا با ترک فعل پی در پی هیچ گام عملی برنمی‌دارند؟

وی بیان کرد: آیا می‌دانید برف فروشان، شهرک کوثر، شهرک صدا و سیما، شهرک امام حسین (ع)، شهرک قصرقمشه جنوبی و ده‌ها شهرک دیگر در سومین حرم، فضای مناسب فرهنگی ـ مذهبی ندارند؟ شورا و شهرداری دردمندانه برای رفع مشکل آن‌ها ورود کرده است و حداقل متولیان دیگر هم یک قدم بردارند تا احساس کنیم دردمندی فراگیر است.

هاجری همچنین با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و شهدای فارس و شیراز در سال آینده گفت: در حاشیه این برنامه می‌توان در کنار صدها برنامه فاخر در شهر شیراز، به تعداد شهدای شیرازی، درخت‌های سرو و نارنج در محلات و مناطق به نام شهدا کاشت تا شاهد سرسبزی و خرمی بیشتر باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تهیه  درختچه‌ها به‌عهده شهرداری، منابع طبیعی  و محیط زیست باشد و کاشت آن‌ها توسط گروه‌های جهادی و یاوران شورا در محلات و مناطق انجام شد و در نهایت طی مراسم با شکوهی تحفه‌های سبز را تقدیم به شهدای سرفراز کنیم. این طرح به کمیسیون خدمات شهری شورا  ارائه شده است و قابلیت اجرایی دارد و می‌توان شهر را به یاد شهدا،  با بهار نارنج و نماد سرو قامتان به خوبی آراست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شیراز از کمبود پارکینگ و سرویس بهداشتی عمومی به‌خصوص در گذرهای پرتردد رنج می‎برد، گفت: نباید این نیازهای شهر را دست کم گرفت. گاهی با سلامت جسمی و تعادل روحی و روانی شهروندان ارتباط نزدیک دارد. در کنار کدام اماکن مذهبی و گردشگری یک پارکینگ مناسب وجود دارد؟

هاجری بیان کرد: صنعت گردشگری تولید کننده ثروت می‌تواند باشد،  به شرطی که بستر مناسب برای حضور مسافرین مهیا شود که در حال حاضر نمره قبولی دریافت نمی‌کند. جذب بودجه‌های ملی برای رفع این مشکلات ضروری است. لازم است از طریق مجمع نمایندگان فارس پیگیری کرده تا ردیف‌هایی از بودجه در اختیار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و زیارت قرار دهند تا در راستای رفع کمبود  موارد فوق الذکر به‌صورت عملی و کاربردی گام بردارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه خواستار ترویج و گسترش فضای معرفتی و  معنوی جوانان در محلات شد و گفت: می‌توان با طرح 100 مسجد، 100 اعتکاف، در شیراز بستر سازی کرد. شورا و شهرداری با کمک قرارگاه احمدبن موسی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و هیئت‌های مذهبی می‌توانند فضای محلات و مساجد را به سمت ارتقا و تعالی معنوی به‌ویژه برای جوانان مهیا سازند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت ترویج طرح‌های محرومیت‌زدایی گفت: امسال 40 محله و سال بعد  62 محله هدف برای محرومیت‌زدایی در شیراز مشخص شده است. از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی شیراز می‌توان با کار عملی، میدانی و جهادی،  ولی نعمت‌های خود را خوشحال کرد.

هاجری تأکید کرد: لازم است دقت کنیم به نام محرومیت‌زدایی، فقرا را تحقیر نکنیم و با عکس و فیلم، چهره محلات محروم را تحریف و تخریب نکنیم تا میل به زندگی در محلات محروم کم رنگ نشود.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های محرومیت‌زدایی قربانی پروژه‌های بزرگ نشوند، گفت: اولویت اول، اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی باشد. اتوبوس و مینی‌بوس‌های نو به شمال شهر اختصاص  نیابد و اتوبوس‌های فرسوده به جنوب و محلات مستضعف‌نشین. مهاجرین در محلات را چماق نکنیم و برسر اهالی بکوبیم. اعتیاد را بهانه تحقیر این محلات قرار نکنیم، اگر می‌خواهیم خدمت به محرومان و مستضعفان کنیم باید همراه با حفظ عزت و بزرگواری آن‌ها باشد نه تحریف و تخریب افراطی محل زندگی آن‌ها.

انتهای پیام
captcha