بنای دولت سیزدهم بر کار و خدمت است
کد خبر: 4192663
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

بنای دولت سیزدهم بر کار و خدمت است

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بنای دولت سیزدهم بر کار و خدمت است افزود: برخی مدیران خود را داخل چارچوب‌ها غرق می‌کنند در حالی که باید فراتر از چارچوب‌ها هم حرکت کنند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز یکشنبه ۱۷ دی در نشست جمعی از مستعدین برتر و نخبگان خراسان جنوبی که در بنیاد نخبگان استان برگزار شد گفت: اگرچه در این زمینه نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت داشته‌ایم اما نیاز به تعامل بیشتر نخبگان و دستگاه‌های اجرایی داریم.

وی با اشاره به بیان مشکلات و چالش‌های مطرح شده توسط نخبگان استان بیان کرد: از شنیدن نظرات، انتقادات، پیشنهادات و بیان موضوعات توسط نخبگان استقبال می‌کنیم.

قناعت با بیان اینکه اگر بخواهیم از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت و توسعه استان استفاده کنیم باید زمینه‌های لازم فراهم شود، گفت: ضعف زیرساخت‌ها را یکی از مشکلات عمده استان برشمرد لذا یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه معادن از جمله طلا، بنتونیت و مس داریم که به دلیل ضعف جدی زیرساخت‌ها نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها به خوبی بهره برداری کنیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: منابع دولت محدود است اما دولت برای سرمایه‌گذاری، بسترسازی و موانع را رفع می‌کند و ملزم هستیم زیرساخت‌ها را در حوزه‌های مختلف مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنای دولت سیزدهم بر کار و خدمت است افزود: برخی مدیران خود را داخل چارچوب‌ها غرق می‌کنند در حالی که باید فراتر از چارچوب‌ها هم حرکت کنند.

قناعت اظهارکرد: در دولت سیزدهم تفاهم‌نامه‌های متعددی با سرمایه‌گذاران منعقد شده و پروژه‌های خوبی در حال انجام است لذا جلسات با نخبگان باید تخصصی‌تر برگزار شود همچنین برخی موضوعات به صورت موردی با حضور استاندار و نخبگان پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انتخابات اسفند امسال و اهمیت آن افزود: انتخابات اساس موجودیت نظام است و قدرت چانه‌زنی ما را در عرصه‌های بین‌المللی افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به تایید صلاحیت ۷۳ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در چهار حوزه‌ انتخابیه استان تا این مرحله، گفت: باید کمک کنیم مانند دوره‌های قبل میزان مشارکت مردم استان در انتخابات افزایش یابد.

قناعت گفت: خراسان جنوبی مفاخر و پدران علم فراوانی دارد که باید این ظرفیت‌ها برای نسل جوان معرفی شود تا بحران‌ هویت در بین جوانان حل و فصل شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان تصریح کرد: اینکه یک حرکت تروریستی در کشور یا منطقه‌ای صورت می‌گیرد به معنای ضعف آن‌ کشور نیست بلکه نشان دهنده ضعف و استیصال دشمن است.

محمد مهدی ایزدخواه، رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: بنیاد ملی نخبگان با هدف زمینه‌سازی برای اثرگذاری افراد و گروه‌های نخبه در جامعه طرح توسعه هسته‌های مساله محور پژوهشی و فناورانه را با عنوان طرح شهید احمدی روشن برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: دانشجویان و دانش‌آموختگان مستعد و نخبه در این هسته‌ها در کنار افزایش مهارت‌های اجتماعی و ایجاد حس خودباوری ضمن ایجاد انگیزه برای فعالیت در کشور و فعالیت‌های تیمی، مسائل واقعی شرکت‌های دانش بنیان و نیازهای جامعه را شناسایی کرده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرح مشخص به حل آن‌ها می‌پردازند.

ایزدخواه تصریح کرد: این طرح به دنبال هدایت دانشجویان مستعد و دانش‌آموختگان برگزیده برای حل مسائل راهبردی کشور است به طوری که با تشکیل هسته‌های مساله‌محور زیر نظر یک استاد راهبر، تربیت و آموزش مستعدان در بستر حل یک مساله واقعی محقق می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: در هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن، بنیاد استان در سال جاری ۱۱ طرح را به خود اختصاص داد که اساتید راهبر از دانشگاه‌های استان با تشکیل تیم‌ها به حل مسائل مورد تقاضای صنعت، معدن و پزشکی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه طرح شهاب «شناسایی و هدایت استعدادهای برتر» در حال پیگیری است افزود: هدف اصلی این برنامه، شناسایی و تدوین اطلس استعدادی دانش‌آموزان برتر استان و هدایت آنان در مسیر شکوفاسازی استعدادهای آنان است.

ایزدخواه یادآورشد: یکی از دغدغه‌های نخبگان ایجاد اشتغال است که برای جذب این افراد در دستگاه‌های اجرایی و استفاده از توان نخبگانی آنها قول مساعد داده شده اما هنوز محقق نشده است.

انتهای پیام
captcha