مسابقات قرآن روستائیان و عشایر همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4192517
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

مسابقات قرآن روستائیان و عشایر همدان برگزار می‌شود

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی همدان از برگزاری بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر استان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۵ دی‌ماه جاری برای شرکت در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام مصطفی علیجانی، رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدانحجت‌الاسلام مصطفی علیجانی، رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از برگزاری بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و اظهار کرد: کلیه حافظان و قاریان روستائی و عشایر استان همدان می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به رشته‌های مسابقات آقایان در رده سنی 9 تا 17 سال، افزود: این رشته‌ها شامل حفظ یک جزء (فقط مرحله استانی)، حفظ پنج جزء، قرائت تقلیدی و اذان (فقط مرحله استانی) و در رده سنی 18 تا 50 سال در رشته‌های حفظ پنج جزء(فقط مرحله استانی)، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان برگزار می‌شود.

علیجانی با اشاره به رشته‌های مسابقات قرآن بانوان در رده سنی 9 تا 17 سال گفت: این دوره از رقابت‎ها در رشته‌های حفظ یک جزء (فقط مرحله استانی)، حفظ پنج جزء و قرائت ترتیل و در رده سنی 18 تا 50 سال نیز در رشته‌های حفظ پنج جزء (فقط مرحله استانی)، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل و قرائت ترتیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رشته قرائت تقلیدی ویژه آقایان در مقطع سنی ۹ تا 17 سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این رشته باید یکی از موارد آیات ۱ تا ۱۸ سوره مبارکه بلد تلاوت استاد عبدالباسط، از آیه ۲۲ تا پایان سوره حشر تلاوت استاد منشاوی و یا از آیه ۲۵ تا ۲۵۲ سوره بقره تلاوت استاد مصطفی اسماعیل را ارائه دهند.

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: هر نفر فقط در یک رشته می‌تواند شرکت کند، همچنین نفرات برتر مسابقات کشوری در سه سال گذشته که در هر رشته حائز رتبه کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائی و عشایری شده‌اند امکان حضور مجدد در آن رشته را ندارند.

علیجانی با تأکید بر اینکه فقط روستائیان و عشایر ساکن در روستاها و مناطق عشایری می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات تا ۲۵ دی‌ماه جاری فرصت دارند به‌صورت حضوری به اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی در شهرستان‌‌ها مراجعه کنند و یا از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/GSLqLvF اقدام به ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی همدان اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم، 12 بهمن‌ماه سال جاری، ساعت ۸:۳۰ در محل سالن اجتماعات امام علی(ع) و سالن جلسات شهید پورش همدانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به‌صورت همزمان برای آقایان و بانوان برگزار می‌شود. سال گذشته 105 نفر از روستائیان و عشایر استان در این مسابقات شرکت کردند.

علیجانی با اشاره به اینکه نفرات اول مسابقات استانی در هر یک از رشته‌ها به غیر از رشته‌هایی که مرحله منطقه‌ای و کشوری ندارد برای شرکت در مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم معرفی می‌‌شوند، گفت: مرحله منطقه‌ای و کشوری این مسابقات در زمستان سال جاری برگزار می‌شود که محل و زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha