حفظ وحدت در شرایط امروز امت اسلامی ضرورت بیشتری دارد
کد خبر: 4192443
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
نماینده ولی فقیه در گلستان:

حفظ وحدت در شرایط امروز امت اسلامی ضرورت بیشتری دارد

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه حفظ وحدت و انسجام، همواره مورد توجه علمای شیعه و اهل‌سنت بوده است، گفت: با توجه به شرایط امروز امت اسلامی و نظام بین الملل حفظ وحدت از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان،‌ آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان امروز، ۱۶ دی در دیدار با عوامل علمی و اجرایی همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی در گرگان با تأکيد بر اینکه حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی با توجه به شرایط کنونی می‌تواند یک تکلیف شرعی و قانونی به شمار رود، گفت: حفظ وحدت و انسجام، همواره مورد توجه علمای شیعه و اهل‌سنت بوده است و با تحقق این مسأله مهم تمدن اسلامی به دوره عظمت خود باز خواهد گشت.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان ادامه داد: در شرایط امروز امت اسلامی و با توجه به شرایط جاری در نظام بین‌الملل حفظ وحدت از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقایع غزه علی‌رغم مصیبت‌هایی که برای امت اسلامی داشت، باعث بیداری بیشتر افکار عمومی در جهان شد و امروز ماهیت پلید رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن برای همه روشن شد.

وی گفت: علما و صاحبنظران مسلمان باید مشکلات و اختلافات فقهی بین خود را از طریق گفتگو و مباحثات علمی، حل و فصل کنند و راهکار حل این مسائل چند دستگی و مشاجره نیست.

انتهای پیام
captcha