نمایان شدن دست‌های پلید صهیونیست‌ها در حادثه کرمان
کد خبر: 4192183
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
آیت‌الله دژکام مطرح کرد:

نمایان شدن دست‌های پلید صهیونیست‌ها در حادثه کرمان

نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، تأکید کرد: دست‌های پلید و جنایتکار جریان‌های استکباری و صهیونیستی در این حادثه تروریستی نمایان است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 15 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: با کمال تأسف بار دیگری شاهد بودیم که دست‌های پلید و جنایتکار جریان‌های استکباری و صهیونیستی از آستین جریان‌های تکفیری و متحجرین این عرصه بیرون آمد و عده زیادی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و ادامه‌دهندگان مسیر قیام و جهاد بر علیه استکبار، استعمار و ظلم را در گلزار شهدای کرمان در روز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) به خاک و خون کشیدند.

وی با یادآوری اینکه کسی که در راه خدا و برای خدا حرکت می‌کند نه از مرگ هراسی دارد و نه مرگ می‌تواند چیزی از او بردارد، آن‌ها برنده میدان هستند، گفت: تصریح قرآن کریم که فرموده است «قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَيَيْن»، برای مومن هر طرفش خوب و برد است، در راه خدا چه بکشد و چه کشته شود و برای طرف مقابل هر دو طرفش خواری، خفت و بی آبرویی است در دنیا و آخرت که این از خدا بی‌خبرها به آن مبتلا شده‌اند.

آیت‌الله دژکام ضمن تسلیت شهادت جمعی ادامه‌دهندگان راه شهید سلیمانی اظهار کرد: پیچیدگی مسائل امروز ما گاهی نیاز به دقت و بازنگری در مفاهیمی دارد که با آن‌ها آشنا هستیم اما سبک و شیوه اقدام و عملمان را باید درست کنیم و متناسب با اقتضای این روزگار و این زمانه اقدام کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیات 21 و 22 سوره سجده گفت: در این دو آیه شریفه خداوند می‌فرماید ما به ظالمان و دشمنان خلق خدا از عذاب نزدیک(عذاب این دنیا) قبل از عذاب بزرگ(عذاب آخرت) می‌چشانیم.

وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن دو عذاب برای ظالمان است یکی عذاب نزدیک و دیگری عذاب بزرگ که عذاب نزدیک در همین دنیاست، گفت: این انتقام دنیا در منطق قرآن برای چیست؟ گاهی اوقات به نظرمان می‌رسد که همین‌جا کار فیصله پیدا می‌کند؛ خیر، این‌ها هیزم جهنم هستند و این کسانی که از اینجا تا فلسطین در مقابل امت اسلامی امروز ایستاده‌اند و دارند زنان، کودکان، مردها، پیرمرد و پیرزن مسلمان را به این شکل فجیع می‌کشند و زیر آوار می‌برند، مسئله‌شان با اینکه در دنیا صرفا جریمه‌ای شوند و کشته شوند، حل نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه خدای متعال می‌فرماید در دنیا هر چه هم عذاب نازل کنید به اندازه خیانت، جنایت و گناهی که کرده نیست و این باید در عذاب اکبر که عذاب آتش جهنم و روز قیامت است، بسوزد، گفت: برای بعضی‌ها اینجا هم عذاب می‌آید، آخر آیه شریفه می‌فرماید «لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ»، باز هم خدای متعال می‌فرماید شاید برگشت و تلنگری بخورد و بیدار شود و این یک شکل قضیه است و بعد در ادامه می‌فرماید «وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُكِّرَ بِآيَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا»، ظالم‌تر از کسی که آیات الهی بر آن خوانده می‌شود و رویگردان می‌شود، گوش نمی‌دهد، در مقابل قرآن می‌ایستد و قرآن را مقابل دوربین آتش می‌زند، نیست و از این‌ها ظالم‌تر چه کسی در عالم است؟ کسی را پیدا نمی‌کنیم. اگر کسی ظالم‌تر نیست، پس انتقام از آن‌ها را چه کسی می‌گیرد؟ کسی که می‌تواند انتقام راستین بگیرد، «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ»، منتقم واقعی خود خدای متعال است.

دست انتقام الهی بیرون می‌آید

وی ادامه داد: کودکی که در حادثه تروریستی کرمان این‌گونه در وسط خون خود خوابیده است را مشاهده کردیم، چه کسی می‌تواند این خون را جبران کند؟ چه کسی می‌تواند حق این ملت و حق بشریت را از این ظلم و کودک‌کشی بگیرد؟ انتقام کار خداست. خدا می‌فرماید من خودم انتقام می‌گیرم و مطمئن باشید یک قطره خون این‌ها ضایع نمی‌شود. از این دل‌های سوخته جز اینکه دست انتقام الهی بیرون بیاید و این‌ها را در عذاب خودش جاویدان بسوزاند، چیز دیگری جبران نمی‌کند. بنابراین هر آنچه هم که ما بخواهیم انتقام سخت بگیریم، جبران خون حاج قاسم سلیمانی نمی‌شود و کسی که گفت «إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُركُم» کمک ما هست و خدا باید به کمک ما بیاید تا بتوانیم انتقام واقعی و اصلی را بگیریم اما اگر هنوز هم جایی مانده باشد، برای هدایت آن‌ها ممکن است زمینه هدایت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر بخواهیم نگاه قرآنی داشته باشیم باید طور دیگری ببینیم، گفت: نباید نگاه بچه‌گانه و ساده‌ای به قضایای عالم داشته باشیم که اگر یکی زد ما هم یکی بزنیم و تمام شود. شما لشکر حق و اسلام و منتظران مهدی آل محمد(ص) هستید و وقتی برای چنین مردمی می‌خواهیم بحث انتقام کنیم، باید بگوییم ما در مقابل چه کسی ایستاده‌ایم و انتقام باید چگونه باشد؟ خدا می‌فرماید من انتقام می‌گیرم و شما برای خدا ایستاده‌اید و برای خدا کار می‌کنید و این مسئله را در نظر داشته باشید اما آنچه که گفتم مانع از این نیست که دیگران هم برای تنبیه اقداماتی کنند.

وی با تصریح اینکه در رتبه پایین‌تر نظام اسلامی وظایفی دارد و باید از حقوق ملت و شهروندان دفاع کند لذا مسئولان باید آنچه که اقتضای وضع موجود است، انجام دهند، افزود: کسانی مقداری احساساتی می‌شوند که چرا کاری نمی‌کنیم؟ هر کاری ما می‌خواهیم انجام دهیم باید مقتضی آن موجود باشد و مانع آن مفقود و باید حکیمانه کار کرد نه اینکه اقدامی کنیم و بعد بگوییم ای کاش این کار نشده بود و عجله شد و محاسبه این امور مسلما در سطح عالی انجام می‌شود و این هم کار نظام است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص حادثه تروریستی در کرمان گفت: در پیام رهبر عظیم‌الشأن انقلاب به مناسبت شهادت این شهدای عزیز نکته‌ای برای آرامش دل کسانی بود که در این قضایا بسیار ناراحت هستند. یک نقطه امیدبخش است. فرمود جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند، بدانند که سربازان راه روشن سلیمانی از قله‌های هندوکش تا ساحل مدیترانه هستند.

وی اضافه کرد: این‌گونه نیست که این سربازان صرفاً در گوشه‌ای از کشور ایران نشسته باشند. شهید سلیمانی مردی بود که وقتی برای دفاع از حرم حرکت کرد، از قله‌های هندوکش در مرز چین بچه‌ها را برداشت و رفت در دمشق از حرم حضرت زینب(س) دفاع کرد لذا سربازانش هستند و رهبر معظم فرمود سربازان راه روشن شهید سلیمانی این ظلمی را که به قبر این شهید بزرگوار شد، تحمل نخواهند کرد.

آیت‌الله دژکام در عین حال این نکته را یادآور شد که داعش مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده بگیرد یا نگیرد، مسلما شریک جرم است اما ما می‌دانیم که هر خونی به دست داعشی‌ها ریخته شود، اساس آن را آمریکا و اسرائیل گذاشته‌اند که داعش را درست کردند بنابراین فریاد همه ملت ما این است که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل.

جهاد امروز بانوان، فرزندآوری است

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به دلدادگان مکتب سلیمانی گفت: اگر می‌خواهید انتقام بگیرید، اگر می‌بینید دشمن در صدد نابودی شما، تمدن و امت شما است باید به مسئله خانواده و فرزندآوری به عنوان یک جهاد نگاه کنید. چه کسی جای شهید قاسم سلیمانی را در نسل بعدی می‌خواهد پر کند؟ چه کسی جای شهدایی که در مرز از راسک تا لبنان شهید می‌دهیم پر می‌کند؟ مسئله جمعیت، جوانی جمعیت و تربیت نسل جدید باید خیلی جدی‌تر از این گرفته شود.

وی تأکید کرد: همه تأثیراتی که بانوان معظم دارند، مسلما باید تجلیل شود اما چه کسی بیشتر از مادر شهید سلیمانی تاثیر گذاشته است؟ یک فرزند مثل شهید سلیمانی تربیت کنید و تحویل جامعه دهید. بانوان عزیز توجه به فرزندآوری به عنوان یک جهاد باید مدنظر باشد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: به دنیا آوردن فرزندان نسل جدید، امروز یکی از وظایف بانوان جوانی است که در سن فرزندآوری هستند و نباید بازی این را بخورند که عده‌ای آدم‌های دور از صحنه عفاف و حجاب سگ بغل می‌کنند و وسط خیابان می‌آیند و می‌خواهند این کار اشتباه را فرهنگ کنند، فرهنگ شما این بوده است که در آغوش شما جوانان مومن و دلیر پرورانده‌اید که این شهر و استان 15 هزار جوان مدافع از آرمان اسلام و امام حسین(ع) و منتظر امام زمان(عج) تقدیم کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: بعضی از مسائل باید با عزم و تصمیم عمومی مردم حل شود مثل خود انقلاب که مردمی بود؛ مسئله اقتصاد هم مسئله اصلی است که باید انجام گیرد و متأسفانه ما در این زمینه خیلی کار زمین مانده داریم و بحث مردمی‌سازی اقتصاد است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: اگر دولت یکپارچه تلاش کند و اقداماتی که از دستش می‌آید به طور کامل انجام دهد، هم باید مسلم بدانیم که بحث اقتصاد نزدیک به ۹۰ میلیون جمعیت کشور را نمی‌توانیم با تلاش دولتی صرف حل کنیم و اصلاً اقتصاد دولتی یک تجربه‌ای در شرق عالم داشت که منتهی به شکست شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دولتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز یک ملت بزرگ باشد و این را باید به عنوان یک اصل و باور بپذیریم، افزود: متاسفانه کسانی در سال‌های پس از انقلاب این مسئله را باور نداشتند و کارهایی کردند که هنوز هم نتوانسته‌ایم جبران کنیم. در همان چند سال اولی که بعضی از این‌ها نخست وزیر شدند یک جریان انحرافی درست شده است و هر چه کردیم فعلا نتوانستیم از چاه این اقتصاد بیرون بیاییم.

آیت‌الله دژکام افزود: رهبر معظم انقلاب از همان سال‌ها با این قضیه مخالف بودند و بعد از آن هم در زمینه قانون‌گذاری خیلی تلاش کردند تا جلوی این مفسده گرفته شود و تا همین الان هم می‌فرمایند کار باید به مردم سپرده شود. بنابرین وظیفه اول دولت در مسئله اقتصاد از نظر رویکرد این است که اقتصاد را مردمی کند و این قضیه را در دولت آیت‌الله رئیسی ما شاهد هستیم که جزئی از رویکرد دولت مردمی، اقتصاد مردمی است و تلاش می‌شود اما خود مردم باید باورشان شود و در اینجا نقش‌آفرینی کنند وگرنه اینکه دولت بگوید و مردم کاری نکنند، نمی‌شود.

سرمایه‌های مردمی جذب شوند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه این مسیر مردمی‌سازی اقتصاد در گوشه‌هایی شروع شده است و ظرفیت زیادی هم موجود است، گفت: مدیریت قوی آن است که بتواند سرمایه‌های مردمی را پای کار بیاورد. این می‌تواند سرمایه خود را در بانک بگذارد حالا اسمش را ربا بگذاریم یا نگذاریم و به دنبال سود است اما وقتی آمد سرمایه‌گذاری کرد چقدر متفاوت می‌شود؟

وی با تأکید بر اینکه دولت باید زمینه سرمایه‌گذاری را ایجاد کند و این حرکت بزرگ نباید متوقف شود، افزود: اگر در طول ۲ تا 3 سال این حجم از پول را بیاوریم و این حجم سرمایه‌گذاری کنیم جوانان معطل شغل نخواهند بود. اینکه می‌گویند شغل نیست چون تولید متوقف شده است و اگر تولید کنند همه جوانان باید سرکار بروند. از این جهت ما باید از این رویکرد دولت حمایت کنیم و امیدوار باشیم.

آیت‌الله دژکام، حضور سرمایه‌گذاران در استان فارس را مایه امید دانست و گفت: می‌گویند سرمایه‌گذاران بسیار حساس هستند و اگر خطر احساس کرد، سرمایه زود فرار می‌کند و اینکه سرمایه‌گذاری آمده در استان فارس و به این حجم سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه آورده است امیدبخش این است که سرمایه‌گذاران امیدوار شدند و مردم هم وقتی سرمایه‌گذاران به آن حساسی امیدوار شدند امیدوار می‌شوند و این آغاز حرکت است و خود شما هم حمایت کنید و بدانید اگر در یک کارخانه و مجموعه تولیدی در هر قسمتی تولید راه بیفتد یعنی غیر از صاحب سرمایه چندین نفر نان می‌خورند و این کار را حمایت کنید و امیدوار باشید در سایه این رویکرد مردمی دولت ما بتوانیم مسائلی را که در این زمینه داریم به خوبی حل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و برخی از منویات رهبر معظم انقلاب را در این باره یادآور شد و افزود: طبق منویات معظم‌له کسی که با انتخابات مخالفت کند با میراث امام مخالفت کرده است یعنی خیلی جدی است. در این راستا مسلما خود نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و کسانی که رقیب آن‌ها خواهند بود که ظاهرا سخنگوی شورای نگهبان گفتند برای هر کرسی در مجلس ۳۸ نفر رقابت خواهند کرد باید به میدان بیایند. نمایندگان هم بگویند چه کرده‌ایم و رقبای آن‌ها بگویند چه خواهیم کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز ذهنیت‌هایی که به یک جریانی مجال می‌دهند و به یک جریانی مجال نمی‌دهند. به طور کلی در لیستی که اعلام شده منتفی شده است و مهم آن است که کسی مرد میدان کار باشد، گفت: البته انتخابات مجلس خبرگان هم در این دوره است که خبرگان کارهای اقتصادی ندارند چون جزو وظیفه آن‌ها نیست اما آن‌ها هم در وظایف خودشان باید برای مردم توضیح دهند و بدانیم بزرگترین میراث امام مسئله ولایت فقیه است و ولایت فقیه را باید خبرگان ملت انتخاب و نظارت کنند و این کار خیلی سنگینی است که به عهده آن‌ها است.

انتهای پیام
captcha