کسب رتبه نخست خراسان رضوی در تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن
کد خبر: 4192079
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

کسب رتبه نخست خراسان رضوی در تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با بیش از 5000 شرکت کننده در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم رتبه نخست را کسب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی، امروز 14 دی ماه، در آیین اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی که همراه با محفل انس با قرآن کریم  و تلاوت قاریان بین المللی و کشوری در محل اداره اوقاف استان برگزار شد، ضمن تشکر از حضور جامعه قرآنی و منتخبین این دوره از مسابقات، بیان کرد: خداوند در آیه 29 سوره «ص» می‌فرماید: «كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ»، در این آیه خداوند فلسفه نزول قرآن را بیان فرموده است و نزول آن را به لحاظ زمان ، مکان و محتوی مبارک شمرده است.

وی افزود: خداوند فرموده کتاب قرآن مبارک است، چرا که در زمان و مکان مبارک نازل شده، مبارک است. چرا که اساسنامه اسلام است و محتوای آن هدایت‌گر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: براساس این آیه اگر انسان قرآن را بفهمد می‌تواند در آیات قرآن تدبر کند و لذا بهره‌مندی خردمندانه از قرآن برایش فراهم خواهد شد.

ایزدی با اشاره به آیه ۸۲ سوره «اسرا» که خداوند فرموده: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا»، گفت: بر اساس این آیات بهرمندان از قرآن مؤمنان هستند، آنان که از قرآن شفا و رحمت را بهره می‌برند و آنان که ایمان ندارند، دچار خسران خواهد شد.

وی گفت: ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری آغاز و طی چند بازه زمانی در رشته‌های مختلف بخش‌های آوایی و معارفی در سطوح مختلف برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان خراسان رضوی افزود: ثبت‌نام‌کنندگان استان 5839 نفر بود که در کشور مقام اول ثبت نام در مسابقات قرآن را خراسان رضوی کسب کرد.

ایزدی افزود: مراحل شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات اوقاف و امور خیریه، استانی و کشوری نیز انجام شد و در مجموعه رشته‌های مورد رقابت شرکت‌کنندگان که در این مسابقات انجام شد، سیزده رشته بود که در چهار بخش برگزار شده است.

وی گفت: در مرحله کشوری مسابقات نیز نخبگان قرآنی استان خوش درخشیدند و از منتخبان مرحله کشوری محمد خاکپور، نماینده خراسان رضوی به چهل و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی راه یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان خراسان رضوی گفت: در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات قرآنی از صد و سی منتخب قرآنی بانوان و آقایان که بخشی از آنها از مشهد و بخشی از آنها از سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی است تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha