تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان ۸۴ نفر است
کد خبر: 4191900
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
وزیر کشور:

تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان ۸۴ نفر است

احمد وحیدی با بیان اینکه براساس آمار پزشکی قانونی تاکنون، ۸۴ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، به شهادت رسیده‌اند، گفت: دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کاملاً بر موضوع اشراف دارند و مشکل امنیتی نداریم و وضع استان آرام و عادی است.

احمد وحیدی وزیر کشوربه گزارش ایکنا از کرمان، احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز، ۱۴ دی‌ماه با حضور در بیمارستان شهید باهنر کرمان از مجروحان جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان عیادت کرد و ضمن قدردانی از اقدامات سریع و خوب کادر درمان، گفت: براساس آمار پزشکی قانونی تاکنون، ۸۴ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه ۲۸۴ نفر در این واقعه مصدوم شده‌اند، افزود: تعدادی از مجروحان در بخش ICU بستری هستند و حال عمومی آنها مناسب نیست لذا ممکن است در ساعات یا روزهای آینده تعداد شهدای این حادثه افزایش یابد. حال عمومی تعداد زیادی از مصدومین حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان خوب است؛ بعضی از آنها به عمل جراحی کوچکی نیاز دارند و به زودی مرخص می‌شوند.

وحیدی در خصوص وضعیت آمادگی بیمارستان‌های کرمان، اظهار کرد: کمبودی از لحاظ درمانی نداریم و وضعیت کاملًا تحت کنترل است. وزیر بهداشت نیز در کرمان حضور دارد و همه چیز برای کمک‌رسانی بسیج شده است.از بیمارستان‌های دیگر کمک درخواست کردند و کار انجام شده است.

وزیر کشور درباره وضعیت امنیتی کرمان نیز، با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کاملاً بر موضوع اشراف دارند و مشکل امنیتی نداریم، تصریح کرد: وضع استان آرام و عادی است و ماجرا نیز در حال تجزیه، تحلیل و بررسی است. دو انفجار، شدیدالانفجار با موج شدید به همراه مواد شدیدالانفجار در بین مردم اتفاق افتاده است و این بمب‌ها ترکش و ساچمه داشتند که بخش اعظم صدمات وارد شده ناشی از همین ترکش‌ها و ساچمه‌ها بوده که به سر مردم اصابت و منجر به شهادتشان شده است.

وحیدی این حادثه را بسیار تلخ، بزدلانه و مزدورانه خواند و افزود: این جنایت از سوی تروریست‌هایی که از شهید سلیمانی می‌ترسیدند و امروز از رهروانش می‌ترسند، اتفاق افتاده است و مردمی که به عزا و یاد سردار حاج قاسم سلیمانی آمده بودند را به شهادت رساندند و این نشان از عمق خباثت دشمنان است.

وزیر کشور در پایان گفت: بی تردید و به لطف عنایت الهی عاملان و حامیان این حادثه در قبضه قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما گرفتار و سیلی محکمی دریافت خواهند کرد و باید از خشم ملت ایران بترسند.

انتهای پیام
captcha