وقف زمینی برای احداث مسجد در شاهدیه یزد
کد خبر: 4191888
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

وقف زمینی برای احداث مسجد در شاهدیه یزد

احمد بدخش، واقف خیراندیش به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) زمینی به مساحت ۲۴۲ مترمربع در بلوار ولایت شاهدیه برای ساخت مسجد «کوثر» وقف کرد.

وقف زمینی برای احداث مسجد کوثر در شاهدیه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احمد بدخش، واقف خیراندیش به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) زمینی به مساحت 242 مترمربع در بلوار ولایت شاهدیه برای ساخت مسجد «کوثر» وقف کرد.

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در آیین کلنگ‌زنی این مسجد گفت: ساخت مسجد در این منطقه احساس می‌شود و لذا جای قدردانی از این واقف مسجدساز است که زمینی در این منطقه برای ساخت مسجدی به نام و یاد حضرت فاطمه(س) اختصاص داد.

وی با بیان روایت قدسی درباره اهمیت ساخت مسجد بیان کرد: مسجد، نقش مهمى در حيات دينى و حتى در شئون اجتماعى، اقتصادى، سياسى و علمى مسلمانان دارد، اوليای اسلام همواره مردم را به ساختن مسجد تشويق و پاداش‌هاى بزرگى براى اين كار ذكر کرده‌اند به نحوی که پروردگار متعال می‌فرماید سه دسته از انسان‌ها مانع از نزول عذاب الهی هستند که اگر این افراد نبودند، قطعاً عذاب خود را نازل می‌کردم و یک دسته آن، افرادی ذکر شده که موجب عمران و آبادانی خانه‌های خدا می‌شوند.

مدرسی وقف زمین برای ساخت مسجد به‌ویژه مزین به القاب حضرت فاطمه(س) را دارای ارزش دانست و گفت: امیدواریم با همکاری و همیاری اهالی محل این مسجد که محلی برای افاضه خیر کثیر در جامعه است، هرچه زودتر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این مراسم گفت: بهترین نام برای مسجد که به معنای خیر کثیر است، انتخاب شده و امیدواریم خیر کثیر برای اهالی محل به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: فضایی که اختصاص به مسجد دارد، از بهترین زمین‌هایی است که خداوند خلق کرده و مقدس و جایگاه ویژه‌ای در پیشگاه الهی دارد چون خانه خدا محسوب می‌شود، هر چند همه جا محضر خداست اما این مکان جایگاه ویژه‌ای دارد. در روایات متعددی نیز به اهمیت ساخت مسجد به‌ویژه افرادی که در این زمینه اهتمام می‌ورزند، و پاداش‌های آن ذکر شده است.

صادقی با اشاره به اینکه ساخت مسجد در جامعه ضروری است گفت: مسجد پایگاه و قطب فرهنگی برای ترویج فرهنگ دینی است و متأسفانه دشمن اکنون مسجدستیزی را شروع کرده اما باید در هر محله و مکانی که ضرورت ساخت مسجد احساس می‌شود، مسجد برپا شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با قدردانی از احمد بدخش، واقف خیراندیش مسجد کوثر در منطقه شاهدیه اظهار کرد: باید نسبت به وقف‌های جدید بویژه آنچه نیازهای فرهنگی جامعه را تأمین می‌کند، اهتمام ویژه صورت گیرد بویژه وقف در حوزه قرآن کریم که اکنون مورد غفلت واقع شده است. همچنین وقف در زمینه رفع نیازمندی‌های جامعه از جمله ازدواج و مسکن جوانان، آزادی زندانیان مالی و ... مورد اهتمام باشد.

احمد بدخش، واقف خیراندیش استان نیز با اشاره به اینکه این زمین را در سال 1377 خریداری و به نیت مسجد وقف کردم گفت: با توجه به اینکه مسجد می‌تواند پایگاهی برای رفع مشکلات اقشار مختلف باشد، و اگر فرهنگ ساخت مسجد مورد توجه ویژه باشد، در رفع مشکلات می‌توان اقدام کرد، لذا با اهدای این زمین در این منطقه که ساخت مسجد احساس می‌شد، امیدوارم بتوانیم گام‌هایی برای ترویج فرهنگ دینی و بیان مشکلات و تلاش برای رفع آن برداشته شود.

انتهای پیام
captcha