حضرت زهرا(س) حلقه وصل دو عصر مهم هدایتگری هستند
کد خبر: 4191734
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

حضرت زهرا(س) حلقه وصل دو عصر مهم هدایتگری هستند

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه در روایات حضرت زهرا(س) (ام الائمه) و الگوی الائمه اطهار(ع) معرفی شده‌اند، گفت: حقیقتاً عالم مدیون به حضرت زهرا(س) است و ایشان حلقه وصل دو عصر مهم هدایتگری در عصر نبوت و امامت هستند.

حجت‌الاسلام غفوری امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، ظهر امروز ۱۳ دی‌ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) مراسم تجلیل از مدیران مؤسسه قرآنی میراث ماندگار کرمانشاه با حضور حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مدیران مؤسسه قرآنی میراث ماندگار برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری، امام جمعه کرمانشاه با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی صاحب مکتب بود که آثار و برکاتش به یادگار باقی مانده است.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س)، افزود: حقیقتاً عالم مدیون به حضرت زهرا(س) است و ایشان حلقه وصل دو عصر مهم هدایتگری در عصر نبوت و امامت هستند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: حضرت زهرا(س) خیر کثیر است و خداوند متعال برای رضایت پیامبر(ص)، ایشان را به عنوان هدیه و خیر به رسول اکرم عطا کردند.

حجت‌الاسلام غفوری بیان کرد: مقام نورانی حضرت زهرا(س) در احادیث ائمه اطهار(ع) به وفور دیده می‌شود که برای درک آن باید عظمت وجودی ایشان را درک کنیم و برای دستیابی آسان‌تر به این معرفت باید وجود رسول خدا را درک کنیم چرا که این دو بزرگوار بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و مطمئناً این اوصاف همان تجلی و ظهور اوصاف الهی است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: نقش بسیار مهم آن حضرت در هدایت بشر از زمان پیامبر تا قیامت است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) بانویی است که تاریخ خلقت جهان به خود چنین شخصیتی ندیده و او کسی است که واسطه خلقت عالم و آدم و تمامی موجودات است.

حجت‌الاسلام غفوری در پایان یادآور شد: بر ما واجب است که آموزه‌ها و اصول حاکم بر زندگی ائمه(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) را بدانیم و آن‌ها را در متن زندگی روزمره خود پیاده کنیم.

یادآور می‌شود، در پایان از چندتن از مدیران مؤسسه میراث ماندگار و مدیران قرآنی استان با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha