کلام رهبری الهام گرفته از قرآن و مستدل به احادیث است
کد خبر: 4191663
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
حجت‌الاسلام مسترحمی:

کلام رهبری الهام گرفته از قرآن و مستدل به احادیث است

معاون علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری، تبیین خدمت به ساحت قرآن از دریچه اندیشه‌های آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را از اهداف مهم این کنگره دانست و گفت: کلام رهبر معظم انقلاب الهام گرفته از قرآن و مستدل به احادیث است.

به گزارش خبرنگار ایکنا به مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین مسترحمی، معاون علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(اجلاسیه شرق کشور)، ضمن سخنانی در آیین افتتاحیه این کنگره که صبح امروز، 13 دی‌ماه، در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: مقام معظم رهبری صاحب ایده و نظریه تفسیری بسیار ارزشمندی هستند و کشف دیدگاه‌ها و نوآوری‌های قرآنی ایشان و تبیین شخصیت قرآنی معظم له بسیار حائز اهمیت است. حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه، ریاست این کنگره و حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، دبیر این کنگره هستند و شورای سیاستگذاری آن متشکل از شماری از اساتید حوزه و دانشگاه است و بیش از 180 مرکز و نهاد در برپایی این کنگره همکاری کرده‌اند.

مسترحمی با اشاره به این که 15 کارگروه علمی ارزیابی و نظارت بر مقالات را برعهده داشتند، گفت: در این کنگره اندیشه‌ها و رویکرد مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلفی همچون «ترجمه و تدبر در قرآن»، «قرائت و حفظ کلام‌الله مجید»، «سبک زندگی قرآنی»، «قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ»، «قرآن و علوم طبیعی و انسانی»، «قرآن، مستشرقان و غرب» و «مبانی قرآنی حکومتداری» مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در مجموع متن کامل 1776 مقاله به این کنگره ارائه شده که از این تعداد 259 مقاله به زبان‌های مختلف است و 196 پیش‌نشست این کنگره در شهرهای مختلف و برخی کشورهای خارجی برگزار شده است.

یادآوری می‌شود، کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) اجلاسیه شرق کشور به همت جامعةالمصطفی(ص) العالمیة خراسان و با همکاری مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی صبح امروز، ۱۳ دی در حرم مطهر رضوی، کتابخانه مرکزی واقع در تالار قدس با محوریت مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری و با حضور شخصیت‌های حوزوی، علمی و دانشگاهی و مسئولان استانی خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام والمسلمین صالح، رئیس جامعه المصطفی(ص) خراسان و رئیس اجلاسیه شرق کشور از جمله سخنرانان مراسم افتتاحیه این کنگره بودند.

انتهای پیام
captcha