مردم محور اصلی برگزاری انتخابات هستند
کد خبر: 4191591
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

مردم محور اصلی برگزاری انتخابات هستند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان با اشاره به اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم محور است، گفت: انتخابات در ایران بر پایه مردمی بنیانگذاری شده و این امر نشانگر این است که جمهوری اسلامی و قانون اساسی بر پایه نظر، رأی و گفتار مردم شکل گرفته است.

همایش بخشداران استان کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، محمد رضایی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان شامگاه گذشته، ۱۲ دی‌ماه در همایش بخشداران استان با موضوع برگزاری انتخابات که در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: شهادت سردار دل‌ها در دی‌ماه موجب شده که این ماه با دهه مقاومت عجین شود.

وی با اشاره به فرآیندهای حوزه انتخابات افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم محور است کما اینکه همه دولت‌ها مکلف به اجرای انتخابات هستند اما شروع انتخاب در ایران بر پایه مردمی بنیان‌گذاری شد و این امر نشانگر این است که جمهوری اسلامی و قانون اساسی بر پایه نظر، رأی و گفتار مردم شکل گرفته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان به ارکان اصلی انتخابات با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری گریزی زد و گفت: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت مؤلفه‌های انتخاباتی هستند و باید همگان در چارچوب تحقق این مؤلفه‌ها گام برداریم.

رضایی با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات پیشرو، اظهار کرد: تمام تلاش ما حضور حداکثری در حوزه مشارکت است و در این شاخص نیازمند کار بیشتر هستیم‌.

وی شناخت جامعه هدف توسط تمام دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و سازمان‌های غیر دولتی را ضروری دانست و به مرحله تبلیغی و تبیینی انتخابات اشاره کرد و افزود: لازمه کار انتخابات اعلام این موضوع و حضور مردم در ایجاد شور انتخاباتی و نقش آن در حفظ آرامش و امنیت جامعه باید تبیین شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان، بخشداران را مسئول مستقیم انتخابات در سراسر کشور دانست و افزود: تمهیدات لازم به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم اندیشیده شود.

وی با ذکر اینکه در سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخابات، بخشداران سهیم هستند، به ایفای نقش تأثیرگذار آنها در حوزه انتخابات تأکید و اظهار کرد: هجمه‌های زیاد دشمنان و بدخواهان برای جلوگیری از حضور مردم در انتخابات همیشه وجود داشته و خواهد داشت بنابراین ترغیب جامعه برای مشارکت در انتخابات ضروری است‌.

رضایی با اشاره به اینکه امسال مبنای رأی‌گیری در انتخابات فقط شناسنامه نیست، گفت: انتخابات امسال آنلاین بوده و خلاف این را نمی‌پذیریم لذا بخشداران نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها برای آنلاین بودن تمام مکان‌های اخذ رأی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha