مکتب سلیمانی نقشه راه ملت ایران در گام دوم انقلاب است
کد خبر: 4191411
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
رئیس بسیج کشور:

مکتب سلیمانی نقشه راه ملت ایران در گام دوم انقلاب است

رئیس بسیج کشور با بیان اینکه نسخه عملیاتی و نقشه راه ملت ایران در گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی است، گفت: ما باید با تمسک به این مکتب مشکلات خود را حل کنیم و در یک مسیر جهادی برای پیشرفت و آبادانی قرار بگیریم و با پیمودن این مسیر می‌توان به ایران قوی رسید.

رئیس سازمان بسیجبه گزارش ایکنا از کرمان، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج کشور، امروز، ۱۲ دی‌ماه در آیین افتتاح عملیات مردم‌یاری و طرح‌های محرومیت‌زدایی در گلزار شهدای کرمان، با گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه اسطوره‌ها می‌توانند به عنوان نماد و شاخص برای پیمودن و فتح قله‌های شرافت و عزت تبعیت شوند، گفت: حاج قاسم که به فرموده مقام معظم رهبری توانسته یک مکتب را متجلی کند، در همه ابعاد یک شخصیت متعالی و کمال یافته بود.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی مانند مردم یاری، تفکر سیاسی، تفکر راهبری، تسلط بر تاریخ اسلام و تشیع، تسلط بر مناطق مختلف جهان و...، افزود: از هر بُعدی که بخواهیم یک شخصیت را مورد مداقه قرار دهیم شخصیت شهید سلیمانی کمال یافته و اعتلا پیدا کرده بود و در زمان حیات ایشان به منصه ظهور رسید.

سردار سلیمانی تصریح کرد: برای شناخت مکتب حاج قاسم با‌ید شخصیت او را شناخت و با تمسک به این مکتب راهی که در گام دوم انقلاب اسلامی در پیش گرفته‌ایم را به رهبری مقام معظم رهبری بپیماییم. یکی از ابعاد مکتب شهید سلیمانی خدمات مؤمنانه و ایثارگرانه با روحیه مردم نوازی و خدمت به مردم به‌ویژه محرومین است و جلوه‌های بسیاری از خدمت حاج قاسم به مردم وجود دارد که این مسیر را با تأسی از امام علی(ع) به‌صورت گمنام انجام می‌دادند.

وی با اشاره به آغاز نهضت کمک مؤمنانه به تدبیر مقام معظم رهبری از زمان کرونا، افزود: به صورت مکرر و پی در پی خدمات مؤمنانه، مواسات و همدلی توسط مردم مشق و امروز به یک نرم افزار ساری و جاری تبدیل شده است و این برنامه در کنار مزار مطهر این سردار بزرگ با مشارکت همه استان‌ها در تداوم نهضت خدمات مؤمنانه است که بیش از ۳۴۵ هزار سبد معیشتی توزیع و ۲۱۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی، در همه استان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد. آزادی بیش از ۳۴۰ زندانی جرائم غیرعمد، توزیع ۸۲۰۰ سری جهیزیه به نیت شهید قدس از دیگر اقدامات در هفته مقاومت در سراسر کشور است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مراسم تشییع جنازه بیش از ۱۰ میلیونی شهید سلیمانی هم‌پیمانی ملت ایران برای پیمون راهی بود که در بیانه گام دوم انقلاب با هدایت رهبر معظم انقلاب قصد پیمودن آن را کرد، گفت: نسخه عملیاتی و نقشه راه ملت ایران در گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی است. این مکتب جلوه‌های متعددی در خود جای داده و ما باید با تمسک به این مکتب مشکلات خود را حل کنیم و در یک مسیر جهادی برای پیشرفت و آبادانی قرار بگیریم و با پیمودن این مسیر می‌توان به ایران قوی رسید.

رئیس سازمان بسیج کشور تأکید کرد: شهید سلیمانی یک مصلح بزرگ جهانی بود و هنوز زمان لازم است تا شخصیتش را بشناسیم. اگر او تاریکی داعش را دفع نمی‌کرد امروز شاهد کشتار اروپایی‌ها بودیم و غرب بیش از هر جای دیگر مدیون اقدامات شهید سلیمانی است. هرچند که آنها این شهید بزرگ را به شهادت رساندند اما حقیقت تاریخ مشخص می‌کند که اگر حاج قاسم جبهه مقاومت را شکل نداده بود و در برابر آن نیروی شیطانی قرار نگرفته بود امروز وضع دنیا به شکل دیگری بود. حاج قاسم برای تحقق صلح جنگید و برای عدالت و رفع تبعیض و اشغالگری مبارزه کرد.

وی با اشاره به مقاومت مردم غزه در برابر رژیم کودک‌کش اسرائیل و بیان اینکه سنت خدا بر این است که مسیر شهید سلیمانی برای رفع ظلم، اشغالگری و تجاوز تداوم یابد، گفت: محو رژیم غاصب صهیونیست بیش از آنکه به نفع اسلام باشد به نفع قدرت‌های غربی است و حمایت مردم غرب از مردم غزه نشان از بیداری جهان است.

سردار سلیمانی در پایان اظهار کرد: موضوع فلسطین امروز دیگر فقط مسئله جهان اسلام نیست بلکه مسئله اصلی جهان است و این از برکات خون حاج قاسم و شهید ابومهدی المهندس و شهید پورجعفری است و امروز در کنار مزار مطهر شهید جهان اسلام پیمان می‌بندیم که راه و مسیر شهید سلیمانی را ادامه دهیم.


انتهای پیام
captcha