ظرفیت اعتکاف در مقابله با جنگ نرم دشمن، تقویت سلاح ایمان است
کد خبر: 4191364
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی

ظرفیت اعتکاف در مقابله با جنگ نرم دشمن، تقویت سلاح ایمان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت اعتکاف در مقابله با جنگ شناختی و نرم دشمن، تقویت سلاح ایمان است، یادآور شد: ارتقای سطح معنویت باعث ارتقای سطح سلاح ایمانی جامعه در مقابل دشمن بوده لذا ارزشمندی آن در بحث جهاد تبیین مشخص است.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در جلسه برنامه‌ریزی برای مراسم اعتکاف در استان اظهار کرد: ارزش این دور هم جمع شدن و دغدغه مندی برای کارهایی این چنینی بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه موضوع اعتکاف در بین مردم هر ساله رونق می‌یابد که می‌تواند در بالا بردن سطح معنویت افراد جامعه به ویژه جوانان بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت موضوع اعتکاف گفت: یکی از موارد خاص که خداوند در قرآن تعهد از پیامبران گرفته جهت خدمت‌رسانی و زمینه‌سازی مقوله اعتکاف و خدمت به معتکفان بوده است.

سالاری مکی یکی از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی را رشد معنویت عنوان کرد و افزود: در بیانیه گام دوم نیز مقام معظم رهبری یک ظرفیت بی‌مثال را استفاده از ظرفیت ایمانی و ظرفیت جوان کشور معرفی می‌کنند.

وی به نقش معنویت در بحث جهاد تبیین اشاره داشت و گفت: تمام تلاش دشمن و شیطان بر این بوده که مردم را به سمت لذت‌جویی، دوری از خدا و اعتقاد به غیب ببرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت اعتکاف در مقابله با جنگ شناختی و نرم دشمن، تقویت سلاح ایمان است، یادآور شد: ارتقای سطح معنویت باعث ارتقای سطح سلاح ایمانی جامعه در مقابل دشمن بوده لذا ارزشمندی آن در بحث جهاد تبیین مشخص است.

سالاری مکی به توجه به بحث اعتکاف روستایی تأکید کرد و بیان داشت: باید از ظرفیت روحانیون دغدغه مند در روستاها در این زمینه استفاده شود و همچنین برای برگزاری اعتکاف در سطح روستاها باید از ظرفیت‌های موجود در روستاها از جمله دهیاری‌ها و شوراهای استفاده گردد.

وی با بیان اینکه خرد جمعی و استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی در رونق بخشی به این مراسم افزود: مناسب است از هر شهرستان نیز یک دبیر برای اعتکاف معرفی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، موضوع ساماندهی برنامه‌های اعتکاف و محورها محتوایی را مهم دانست و اضافه کرد: اعتکاف فرصت خوبی بوده تا موضوعات محتوایی مهم را برای افراد جامعه داشته باشیم که با توجه به نزدیک بودن انتخابات یکی از موضوعات محوری برای محتوا بخشی به سخنرانی‌ها می‌تواند این موضوع مهم در نظر گرفته شود و همچنین از دیگر محتواهای مهم بحث دشمن شناسی و شبهات اعتقادی است.

سالاری مکی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی های لازم برای حضور بانوان مبلغه نیز در مراسمانت اعتکاف بانوان صورت گیرد، گفت: همچنین اعتکاف نوجوانان باید به طور ویژه دیده شود و از کانون مداحان در مدیحه سرای برای این مراسمانت دعوت گردد تا پای کار باشند.

وی به موضوع روایت‌گری اعتکاف مخصوصاً در بین نوجوانان اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری از تجربه افرادی که در مراسم‌های سال‌های گذشته شرکت داشته‌اند می‌توان در راستای برنامه‌های روایت گری استفاده نمود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بر لزوم آسیب شناسی اعتکاف دانش آموزی تأکید کرد و بیان کرد: تا مشکل تجزیه نشود نمی‌توانیم آن را حل کنیم بنابراین باید این موضوع مدنظر قرار گیرد.

سالاری مکی با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی سواد فضای مجازی در زمان اعتکاف با توجه به گسترش آن در جامعه می‌تواند دارای اهمیت باشد، اضافه کرد: دعوت از مبلغان دینی گفت‌وگو محور در اعتکاف پیشنهاد شده که باید حتماً انجام شود.

وی با اشاره به موضوع فضاسازی شهری برای برگزاری مراسم‌های اعتکاف خاطرنشان کرد: باید در دل شهرها حداقل ۱۰ روز قبل از برگزاری این مراسم فضاسازی انجام گیرد.

انتهای پیام
captcha