کاظمی‌آشتیانی در اعتلای نام ایران سهمی ماندگار دارد
کد خبر: 4191356
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی:

کاظمی‌آشتیانی در اعتلای نام ایران سهمی ماندگار دارد

سیدمحمدحسین سیدکاشی با بیان اینکه زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران سهمی ماندگار دارد، گفت: این جهادگر علمی یک الگوی تمام‌عیار برای دانشگاهیان و جامعه جهاددانشگاهی و نمونه بارز یک مدیر متخصص متعهد و پرتلاش است.

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبیسیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاد‌دانشگاهی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی با تأکید بر ساده‌زیستی و کار جهادی و با تکیه بر دانش بومی و نگاه خودباوری در مسیر علمی، الگویی برای جامعه اهل علم و پژوهش شد، گفت: این جهادگر علمی یک الگوی تمام‌عیار برای دانشگاهیان و جامعه جهاددانشگاهی و نمونه بارز یک مدیر متخصص متعهد و پرتلاش است که بر استفاده از توان جوانان نخبه نیز بسیار تأکید داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کشور در دست مدیرانی از جنس زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی است، افزود: در تمامی فعالیت‌های جهادی به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگ، آموزش و پژوهش می‌توان از تفکر زنده‌یاد آشتیانی بهره برد. اگر بتوانیم تفکر و منش وی را دنبال کنیم به جرئت در بسیاری از حوزه‌ها به‌ویژه علم و فناوری توان خود را به دنیا ثابت خواهیم کرد.

رئیس جهاد‌دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: اگر بخواهیم زنده‌یاد آشتیانی را الگویی در جهاددانشگاهی نام ببریم، باید بگوییم دستاوردهای وی آوازه جهانی پیدا کرد، به‌ویژه در بحث سلول‌های بنیادی در پژوهشکده رویان، بسیاری از دغدغه‌ها را پاسخ داده و امید و انگیزه برای خانواده‌ها به‌ویژه در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و درمان ناباروری را به ارمغان آورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: کاظمی‌آشتیانی با باوری که به دستاوردهای رویان داشت و با ایمان بر اینکه جایگاه جهاددانشگاهی در عرصه علمی و پزشکی نیز می‌تواند سرآمد باشد دستاوردهای ارزشمندی از خود به جای گذاشت که امروزه دانشمندان ایران و حتی در عرصه بین‌الملل وی را الگو قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه باید به نسل امروز که در عرصه پژوهش و فناوری قدم برمی‌دارند این الگوی کامل معرفی شود، تصریح کرد: نباید بگذاریم خلأ وجود چنین شخصیت‌هایی در جامعه دانشگاهی احساس ‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زنده‌یاد آشتیانی از دانشمندانی بود که مورد حمایت معنوی مقام معظم رهبری نیز قرار داشتند، گفت: مقام معظم رهبری در سال ۸۴ و در پی درگذشت کاظمی‌آشتیانی در پیامی فرمودند: «با تأسف و تلخکامی خبر درگذشت دانشمند مؤمن و جهادگر، مرحوم دکتر «سعید کاظمی اشتیانی» را دریافت کردم و بر فقدان آن شخصیت ارزشمند که کانون امید و ابتکار و نوآوری بود، افسوس خوردم. وی یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی بود که آینده‌ درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند. مؤسسه‌ رویان که مجمع ارزشمندی از نوآوران و جهادگران عرصه‌ی علوم زیستی است، در پیدایش و رشد و اعتلای خود، مدیون همت و ایمان و پشتکار این دانشمند جوان و بلند همت است.»؛ علی‌رغم گذشت ۱۹ سال از وفات وی، هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت‌های مختلف دارد.

سیدکاشی با بیان اینکه زنده‌یاد آشتیانی مسئولیت‌پذیری را به‌عنوان یک الگو برای همگان به جای گذاشت، تأکید کرد: در بحث معرفی و الگوسازی این شخصیت علمی و جهادی کار زیادی باید صورت گیرد، چراکه جامعه امروز ما به باور «ما می‌توانیم» محتاج است.

انتهای پیام
captcha