رسالت اصلی جهاددانشگاهی کار فرهنگی است
کد خبر: 4191309
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

رسالت اصلی جهاددانشگاهی کار فرهنگی است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: رسالت اصلی جهاددانشگاهی فرهنگی است و از ابتدا این نهاد با هویت فرهنگی تشکیل شده است.

مسلم حدیدی رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، عصر امروز ۱۱ دی‌ماه مراسمی با عنوان عصر شعر مقاومت «شهید قدس» در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی و به منظور هم‌دردی با مردم مظلوم غزه، با حضور مسئولین استانی، جهادگران، دانشجویان، اساتید و شعرای آئینی استان کرمانشاه در سالن اجتماعات علامه طباطبایی سازمان جهاددانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مسلم حدیدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه مجموعه جهاددانشگاهی بستری فرهنگی است، اظهار کرد: رسالت اصلی جهاددانشگاهی فرهنگی است و از ابتدا این نهاد با هویت فرهنگی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بزرگان ما در جهاددانشگاهی همیشه سعی کرده‌اند فعالیت‌هایی را دنبال کنند که بتوانند منشأ اثر باشند، منشأ اثری که ایران عزیز را در حوزه‌های دینی و اسلامی پربارتر ببینند، افزود: بستر جهاددانشگاهی فرهنگ بنیان است و اگر فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف شکوفا می‌شود به واسطه نگاه زیرساختی فرهنگی در این مجموعه است.

حدیدی در ادامه به مشکلات نپرداختن به فرهنگ اشاره کرد و گفت: در استان ما به بحث فرهنگ زیاد پرداخته نمی‌شود و شاید بیشتر به فضای ابزاری آن نگاه شده تا زیرساختی و متأسفانه فضای بیگانه به این موضوع بسیار خوب پرداخته است و دور از کشور عزیزمان برای ما فکر می‌کنند و زیرساخت‌هایی به عنوان فرهنگ در ذهن ما ایجاد می‌کنند که ما را از آنچه که داریم دور کنند و متأسفانه به سمتی می‌رویم که ناخودآگاه کار‌هایی را انجام می‌دهیم که اصلاً نه در فرهنگ دینی ما و نه در فرهنگ ملی ما برای آن تعریفی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه یادآور شد: خوشبختانه با تلاش همکاران ما در مجموعه جهاددانشگاهی یکسری برنامه‌ها و نشست‌ها تعریف شده که بتوانیم هر چند کوچک فعالیت‌هایی انجام دهیم که اول در بحث فرهنگی فعالیتی صورت بگیرد و دوم اینکه مشاهیر فرهنگی و مفاخر استان کرمانشاه را که به نحوی تأثیرگذار در حوزه فرهنگی بوده‌اند را به مردم بشناسانیم و یکی از مشکلات ما در استان کرمانشاه اینکه، ما چهره فرهنگی استان را خوب نمی‌شناسیم و الگوسازی نکرده‌ایم.

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به سالروز درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری شهید دکتر کاظمی آشتیانی از مفاخر بزرگ ایران اسلامی بودند و آن زمان که همیشه به ما می‌گفتند کسی نمی‌تواند، هیچ ابزاری نیست که ما بتوانیم فضایی داشته باشیم و شما توان ندارید و کسی باید حتماً باید برای شما تصمیم بگیرد در آن زمان در جهاددانشگاهی فضایی شروع بکار کرد که با توکل به خداوند و ائمه اطهار(ع) توانستند کار‌هایی انجام دهند که به مدد همان تلاش‌ها ما امروز جزء پنج کشور برتر در حوزه سلول‌های بنیادی هستیم.

حدیدی در پایان با تقدیر از حضور اساتید و شاعران حاضر در مراسم عصر شعر مقاومت، اظهار کرد: امیدوارم از صحبت‌ها و شعر‌هایی که در این مراسم گفته و خوانده می‌شود استفاده کنیم و با کمک اساتید بتوانیم مراسمات آئینی که هویت ماست را احیا نمائیم.

انتهای پیام
captcha