مادران دارای 4 فرزند در گیلان تجلیل شدند
کد خبر: 4191086
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

مادران دارای 4 فرزند در گیلان تجلیل شدند

در آستانه فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و بزرگداشت مقام زن، مادران دارای 4 فرزند و بیشتر زیر 40 سال گیلان با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 10 دی‌ماه در استان تجلیل شدند.

همایش شکوه مادری در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسداله عباسی، استاندار گیلان امروز، 10 دی‌ماه در آستانه روز مادر در همایش «شکوه مادری» و تجلیل از مادران دارای 4 فرزند و بیشتر زیر 40 سال گیلان که در سالن همایش‌های معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز زن و مادر و تبریک فرارسیدن ولادت پرخیر و برکت حضرت زهرا(س) با اشاره به حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا و شناسایی آنها در استان برای دریافت زمین اظهار کرد: این خانواده‌ها بابت دریافت زمین نگران نباشند اهدای زمین بخشی از این خانواده‌ها انجام شده و بقیه در نوبت دریافت هستند.

وی با بیان اینکه حمایت از خانواده‌های سه فرزند و بیشتر از برنامه‌های جدی در بخش جوانی جمعیت و مورد تأکید رئیس محترم جمهور است، از این‌رو دستگاه‌ها باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند، افزود: این خانواده‌ها شناسایی شده‌اند و نباید نگران دریافت مسکن باشند، موضوع مسکن و اشتغال این خانواده‌ها در اولویت و جزو امور تکلیفی دستگاه‌هاست.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مسئله تهدید جمعیتی در استان تصریح کرد: در موضوع خانواده و تحکیم این نهاد مقدس، جوانی و جمعیت مولد و رشد فرزندآوری همه باید همکاری کنند. در گذشته تبلیغ و ترویج فرزند کمتر در دستورکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود، اکنون روش گذشته اصلاح شده و امروز خانواده گرم، صمیمی و موفق خانواده‌ای است که فرزند بیشتری داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش و فداکاری مادران در گذشته برای تربیت تعداد زیاد فرزند در خانواده، تصریح کرد: با وجود تعداد زیاد فرزندان، هیچ مانعی در مسیر رشد مادران و نیز تربیت فرزندان و همسرداری وجود نداشت ضمن اینکه در عرصه‌های مذهبی، دینی و اجتماعی نیز نقش آفرین بودند، بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مادران علاوه‌بر نقش مادری و همسرداری می‌توانند در فعالیت‌های مختلف در جامعه نقش آفرین باشند، چه بسا آنان این مهم را ثابت کرده‌اند و مادرانی موفق در عرصه‌های اجتماعی هستند.

وی با تشریح نقش و جایگاه زنان در خانواده و جامعه تصریح کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش زن و مادر در خانواده در جایگاه همسری و مادری و نیز در نقش اجتماعی آنان در جامعه برای ما حائز اهمیت است. هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین مهر و تربیت مادری شود، بعد از مادر، پدر و خانواده، معلمان می‌توانند در تربیت و مؤلفه‌های مربوط به مسائل تربیتی، حسی و حرکتی، عاطفی و اجتماعی نقش داشته باشند.

عباسی با تأکید بر تربیت دینی و معنوی فرزندان و توجه به این مهم در خانواده‌ها تصریح کرد: فضای خانه و خانواده باید با مباحث معنوی عجین شود تا فرزندان به حیات طیبه دست یابند.

زهرا یعقوب‌نژاد، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و دبیر ستاد خانواده و جمعیت استان گیلان نیز با بیان اینکه گیلان دارای 317 مادر دارای چهار فرزند و بیشتر است، گفت: در همایش شکوه مادری از 50 مادر دارای چهار فرزند و بیشتر استان که زیر 40 سال سن دارند، به میمنت ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و به نمایندگی از سایر مادران استان تجلیل به عمل آمده است.

گفتنی است، در این مراسم همسر شهید مدافع سلامت «افشین پاشاپرست» و شماری از مادران دارای چهار فرزند و بیشتر استان گیلان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha