قرآن منبعی الهام‌گیرنده برای متقین است
کد خبر: 4190910
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴

قرآن منبعی الهام‌گیرنده برای متقین است

رئیس ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرآنی خراسان رضوی با بیان اینکه قرآن سراسر نور و موعظه و پند است، گفت: قرآن برای عموم مردم فقط رساننده احکام و موعظه‌کننده برای متقین است، به طوری که از آن الهام بگیرند.

سردار علی مولوی حقیقی، رئیس ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرآنی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار علی مولوی حقیقی، رئیس ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرآنی خراسان رضوی، هم‌زمان با یوم‌الله نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، در محفل انس با قرآن کریم و تکریم و تجلیل از قاری بین‌المللی سلیمان جعفری و غلامرضا باوجدان و یادبود مرحوم جواد مسگری، که شامگاه، ۹ دی‌ماه در تالار نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این ایام مناسبت‌های مختلف و مرتبط با هم دارد. امروز بار دیگر مردم، حماسه‌ای بزرگ رقم زدند و با تجمع در محافل مذهبی و ارزشی، نهم دی‌ماه را گرامی داشتند.

وی افزود: نهم دی‌ماه روز روشنگری برای صاحبان بصیرت و آب پاکی بود، برای افرادی که بایستی مرز حق و باطل را برای زندگی‌شان تعیین می‌کردند. در ادامه‌، مناسبت دهم دی‌ماه در مشهد را داریم که سالروز حماسه‌سازی مردم مشهد در سال پیروزی انقلاب اسلامی بود و همچنین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را نیز در پیش داریم.

مولوی حقیقی بیان کرد: خداوند متعال در آیه ۱۳۸ سوره «آل عمران»، می‌فرماید: «هَٰذَا بَيَانٌ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِينَ؛ این آیات حجت و بیانی است برای عموم مردم و راهنما و پندی برای پرهیزکاران. خطابی برای عموم مسلمانان و یک تذکر برای متقین دارد. البته قرآن سراسر نور و موعظه و پند است، به شرطی که به خوبی بتوانیم از آن درس بگیریم. قرآن برای عموم مردم تنها رساننده احکام و موعظه‌کننده برای متقین است، به طوری که از آن الهام بگیرند.

وی تصریح کرد: از جمله درس‌هایی که در قرآن به آن اشاره‌ ویژه‌ای شده، حق و باطل است. تکلیف کسانی که در جبهه باطل هستند، روشن است. خداوند دستور صریح می‌دهد که با مصادیق باطل بجنگید و در این مسیر از هرگونه تلاش برای انهدام دشمن کوتاهی نکنید. روزی با حضور در جبهه مقاومت و روزی حضور در حماسه نهم دی‌ماه، ضرورت پیدا می‌کند و نباید در این مسیر سست شویم. امروزه در جبهه مقاومت پیروزی با سپاه اسلام خواهد بود، اما ممکن است زمان‌بر باشد.

رئیس ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرآنی خراسان رضوی گفت: باید درصدد راه‌اندازی وقف قرآنی باشیم. این ستاد، مردمی است و به همت قرآنیان و کمک شایسته‌ مسئولان برپاست و اگر امروز یادواره‌ای برای قاری فقید مرحوم جواد مسگری برگزار می‌شود، برای این است که قاریان قرآن باید دارای حیات باشند و امید است بتوانیم در سطح کشور ستادهای مردمی از این قبیل داشته باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، بیان کرد: قریب به هفت سال که ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرآنی خراسان رضوی شکل گرفته و از صد نفر از اساتید و پیشکسوتان بین‌المللی تجلیل به عمل آورده شده است و به همت عزیزان توانستیم این یادواره را نیز برگزار کنیم.

وی ادامه داد: خوشحال هستیم، اساتید و پیشکسوتان بین‌المللی قرآنی، شخصیت‌های دلسوز و متعهد هستند و قرآن را از معذوریت خارج می‌کنند و به صحنه اجتماع می‌آورند. بعضی از این عزیزان متاسفانه در حال فروش وسیله‌های خانه خودشان برای امرار معاش هستند و این مسئله در نوع خود بسیار ظلم است، چون کسی که سال‌های سال شاگردان متعدد پرورانده است، باید عزت‌مند زندگی کند. باید این نوع جلسات بیشتر شود تا جوانان بتوانند الگو بگیرند.

در ادامه این محفل انس با قرآن، حبیب‌اله تقی‌پور سهل‌آبادی مسئول تمشیت مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، در جهت ارج‌گذاری و تقدیر از فعالیت‌های غلامرضا باوجدان، قاری بین‌المللی قرآن کریم، متن تبریک سعید قیاسی، رئیس دانشگاه فرهنگیان را قرائت کرد که به شرح زیر است:

راست‌ترین سخن و زیباترین پند و حکایت از کتاب خدا قرآن کریم است.

برادر ارجمند جناب آقای غلامرضا با وجدان، سلام علیکم.

عرصه‌های قرآن کریم بسترهای فروزان انوار رحمت الهی است که قلب‌های شیفته‌حکمت از آن حظ وافر می‌برند و این افتخاری بس عظیم است.

بی‌تردید آنان که از جرعه‌های معرفت نوشیده‌اند، در خور اکرام و احترام بسیارند. همه‌ پیشرفت‌های معنوی بشر، ریشه در تربیتی دارد که از منبع زلال قرآن، ایمان و معرفت سرچشمه می‌گیرد. دانشگاه فرهنگیان زمامدار همه‌ دلسوزانی است که با تمسک به قرآن کریم این چراغ هدایت را روشن نگاه داشته‌اند. اکنون که خداوند متعال به حضرت‌ عالی این توفیق را عنایت نمود تا با فعالیت‌های قرآنی، فضای دانشگاه فرهنگیان را به نور قرآن مزین نموده و زمینه انس و بهره‌گیری دانشجو معلمان اساتید و کارکنان دانشگاه را از قرآن کریم فراهم نمایید.

صمیمانه از شما تشکر کرده و از خدا برای شما توفیقات روز افزون را خواستاریم.

انتهای پیام
captcha