وصایای شهدا در منابع عرفانی ما کم‌نظیر است
کد خبر: 4190908
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹

وصایای شهدا در منابع عرفانی ما کم‌نظیر است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: شهدا درس‌آموختگان مکتب عاشورا هستند و عباراتی که در وصایای آنان آمده در منابع عرفانی ما کم‌نظیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در هلال احمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر، شامگاه 9 دی‌ماه، در  مراسم تجلیل از خانواده 38 شهید امدادگر خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، با بیان اینکه یادواره شهدا گامی مهم در جهت هویت‌بخشی به نسل جوان است، اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان مسئله‌ای اساسی است که باید همواره مورد توجه قرار گرفته شود.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این یادواره‌ ادامه داد: شهدا الگوهای انسانی هستند که معرفی یاد و راه آنان سبب ترویج فرهنگ ایثار و رشادت‌ها و فداکاری در جامعه و نسل امروز خواهد شد.

معزی بیان کرد: شهدا ما را با معنای حقیقی زندگی آشنا ساختند، با سیری در وصیت نامه شهدا این کاملا مشخص است در یکی از وصایای ۳۸ شهید امدادگر خراسان رضوی، آمده است که «مادرم من در جبهه با معنای حقیقی زندگی آشنا شدم.» 

نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر در ادامه افزود: وصایای شهدا توصیه‌ای‌ است که همچون گوهری جاودان در ذهن باقی می‌ماند.

وی ضمن بازخوانی واقعه عاشورا، اظهار کرد: انقلاب، آزادی و آزادگی، خداپرستی و بیزاری از طاغوت از جمله درس‌ آموخته‌های شهدا است و  شهیدان ایران اسلامی را درس‌آموختگان مکتب عاشورا هستند.

معزی بیان کرد: یکی از راه‌های شناخت و معرفی شهدا به نسل جوان مرور تاریخ است. دشمنان با آغاز جنگ هشت‌ساله یقین داشتند می‌توانند نظام اسلامی ایران را از میان بردارند، اما این  مقاومت و ایثارگری ملت ایران اسلامی بود که نقشه‌ها و توطئه دشمنان را ناکام گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: در وصیت‌نامه‌ای از یک شهید خواندم با این مضمون که «خدایا تو می‌دانی که اگر خانه، پدر و مادر و آسایش خود را رها کردم، فقط برای تو بوده است، خدای از اینکه کلمه من را به کار می‌برم، مغفرت می‌طلبم.» در حالی که حقیقتا این عبارت‌ها در منابع عرفانی ما نیز کم‌نظیر است.

وی ایستادگی هشت ساله ملت ایران در جنگ تحمیلی را برآمده از نهضت عاشورا دانست و  تصریح کرد: نقش بی‌نظیر خانواده‌های شهدا به واسطه‌ تربیت چنین فرزندانی و همچنین صبر و بردباری آنان به پیروی نیز در این راه ستودنی است.

معزی با اشاره به سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: امروز که استکبار جهانی سعی دارد انسانیت را به فراموشی بسپارد، باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این مهم را زنده نگهداشت.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: مدعیان حقوق بشر غربی امروز در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند و این سکوت بیانگر پوشالی بودن ادعاهای آنان است.

وی با اشاره به اینکه هویت‌سازی از راه و یاد شهدا در میان جوانان  یک ضرورت است، گفت: شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر در جبهه‌های حق علیه باطل علاوه بر  دفاع از ارزش‌های ملی و دینی خود، در راه خدمت به دیگری گامی‌ بلند برداشته‌اند.

معزی اهمیت الگوی سازی از یاد و راه  شهیدان امدادگر جمعیت هلال احمر را مهم برشمرد و ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این یاداوره، بیان کرد: برگزاری این یادواره شهدا در ایجاد هویت انسانی در دنیایی که انسانیت فراموش شده است، ارزشمند است.

انتهای پیام
captcha