کنگره ملی و بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر در سال آینده برگزار می‌شود
کد خبر: 4190904
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

کنگره ملی و بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر در سال آینده برگزار می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از برگزاری کنگره ملی و بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر کشور در سال آینده خبر داد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، در مراسم تجلیل از 38 خانواده شهدای امدادگر خراسان رضوی که شامگاه 9 دی ماه، در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور پررنگ پیشکسوتان و جانبازان و برنامه‌ریزی ویژه برنامه‌های شهدا در خراسان رضوی، اظهار کرد: دی ماه پر از اتفاقات بزرگ و حماسه‌هایی است که از خاطر نمی‌رود که می‌توان به حماسه ۹ دی، شهادت سردار سلیمانی و زلزله بم، اشاره کرد.

وی افزود: ما با برگزاری یادواره‌ها و ملاقات با خانواده‌های شهدا می‌توانیم یاد و پیام آن‌ها را زنده نگه داریم و با زنده نگه داشتن یاد و پیام شهدا تکلیف خود را انجام داده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: ایمان و تقوا و روحیه شهادت‌طلبی، فداکاری و شجاعت از ویژگی شهداست. بنابراین از یادگاران و راویان دفاع مقدس بخواهیم از رشادت‌ها، خوبی‌ها، صبر و استقامت برایمان بگویند.

وی افزود: درباره شهید و شهادت می‌توان کتاب‌های زیادی نوشت و در همین خصوص ۴ کتاب درمورد شهدا در سالروز تأسیس جمعیت هلال احمر رونمایی خواهد شد.

کولیوند تصریح کرد: امدادگران ما نه تنها جنگیدند، بلکه با کمترین امکانات، جان‌های زیادی را نجات دادند. همه شهدای دفاع مقدس، امنیت و مقاومت از هر گوشه این سرزمین  یک هدف داشتند و آن حفظ جان، خاک و ناموس کشور بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: در خصوص معرفی  شهدای امدادگر در هلال احمر کمتر کار شده که کنگره و یادواره‌ها می‌تواند گام موثری در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باشد. 

وی از برگزاری کنگره ملی و بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر در هفته بسیج سال آینده خبر داد و گفت:  امید است با اجرای اینگونه فعالیت‌ها رهروان صدیق و خوبی برای شهدای عزیز باشیم.

انتهای پیام
captcha