اساس حماسه 9 دی، آگاهی و بصیرت ملت بود
کد خبر: 4190846
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

اساس حماسه 9 دی، آگاهی و بصیرت ملت بود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حماسه 9 دی بر اساس بصیرت ملت انجام شد که تبدیل به حماسه شد و بصیرت هم از آگاهی است و این همان اساس کار جهادی است.

محمدحسین انباردار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین انباردار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 دی‌ماه در حاشیه نشست با رئیس جهاددانشگاهی فارس، به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: همان‌طور که از نام جهاددانشگاهی بر می‌آید، جهاد و دانش در این نهاد در کنار یکدیگر قرار گرفته است و از جهاددانشگاهی هم چنین انتظاری می‌رود.

وی افزود: از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود زودتر از بقیه سازمان‌ها و نهادها وارد موضوعات علمی شوند زیرا همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جهاد یعنی فعالیت در جایی که برای کشور منفعت دارد و با دشمن تقابل دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اگر در بحث جهاد علمی به خوبی فعالیت کنیم، می‌توانیم با دشمنان مقابله کنیم و نمونه این قضیه هم اقدامات زنده‌یاد کاظمی آشتیانی است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته‌ جاری اعم از 9 دی، سالروز شهادت سردار سلیمانی و سالروز آسمانی شدن زنده‌یاد کاظمی آشتیانی گفت: وجه اشتراک تمام این‌ها همین مسئله جهاد است یعنی بر اساس آگاهی یک اقدام را برای منفعت کشور و نظام و دین انجام داده‌اند.

انباردار به فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت:‌ حماسه 9 دی بر اساس بصیرت ملت انجام شد که تبدیل به حماسه شد و بصیرت هم از آگاهی است و این همان اساس کار جهادی است.

وی، شهید سلیمانی و زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را جهادگران کشورمان عنوان کرد و گفت:‌ هم کار شهید سلیمانی در حوزه نظامی علمی بود و هم اقدامات زنده‌یاد کاظمی آشتیانی و در سیره هر دو بزرگوار علم و جهاد در کنار هم قرار گرفته‌اند و نتیجه آن انجام اقدامات فاخری هم در جبهه مقاومت و هم تأسیس پژوهشگاه رویان و اقدامات سلول‌های بنیادین و شبیه‌سازی حیوانات بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: دانشجویان و جوانان ما باید بدانند که تمام این مناسبت‌هایی که درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم در کنار یکدیگر قرار دارند و در آن‌ها جهاد و علم و آگاهی وجود دارد.

انتهای پیام
captcha