دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه طلاب اهل سنت برگزار می‌شود
کد خبر: 4190818
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
در کردستان

دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه طلاب اهل سنت برگزار می‌شود

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری مرحله استانی دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کشور و خانواده‌های آن‌ها فردا، ۱۰ دی‌ماه در کردستان خبر داد.

پوستر برگزاری دهمین دوره مسابقات قرآن طلاب و روحانیون

کمال گرامیان، معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: مرحله استانی دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کشور و خانواده‌های آن‌ها با شعار «قرآن، کتاب وحدت» و گرامیداشت شهدای غزه فردا، 10 دی در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان استانی و شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات قرآن کریم افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی در سه بخش طلاب و روحانیون آقا، طلاب و روحانیون بانو و خانواده آنان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به برگزاری دهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، نقاشی، تواشیح و اناشید، ترجمه و مفاهیم قرآن و خطابه قرآنی اشاره و بیان کرد: فردا شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در این بخش 80 نفر از طلاب‌ و روحانیون آقا، بانو و همسران‌ آن‌ها با هم به رقابت خواهند کرد که بانوان در رشته‌های حفظ یکی جزء، 10 جزء و کل با هم به رقابت می‌پردازند و آقایان در بخش قرائت ترتیل، تحقیق و حفظ با هم رقابت می‌کنند.

گرامیان یادآور شد: شرکت‌کنندگان رشته‌های خطابه قرآنی، تواشیح و اناشید و نقاشی به صورت کشوری با هم به رقابت می‌پردازند لذا فایل صوتی شرکت‌کنندگان ضبط شده و برای رقابت به تهران ارسال خواهد شد و رشته ترجمه و مفاهیم قرآن نیز به صورت مجازی و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان گفت: در هر رشته سه نفر به عنوان برگزیده مرحله استانی دهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآنی که اسفندماه در هرمزگان برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha