فعالیت تبلیغاتی کاندیداها ساماندهی و نظارت شود
کد خبر: 4190667
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
استاندار لرستان:

فعالیت تبلیغاتی کاندیداها ساماندهی و نظارت شود

فرهاد زیویار با تأکید بر اینکه فعالیت تبلیغاتی کاندیداها باید ساماندهی و نظارت شود، گفت: امکانات تبلیغاتی دستگاه‌های اجرایی و عمومی طبق قانون باید به هیئت استانی «بررسی تبلیغات انتخابات» معرفی شود و چنانچه دستگاهی از این مهم تخطی کند مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان عصر جمعه، هشتم دی‌ماه در جلسه هیئت استانی «بررسی تبلیغات انتخابات» که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امکانات تبلیغاتی دستگاه‌های اجرایی و عمومی طبق قانون باید به این هیئت معرفی شود و چنانچه دستگاهی از این مهم تخطی کند مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به قانون مصوب شده اخیر انتخابات در مجلس شورای اسلامی که برای نخستین بار به منظور نظارت بر تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هیئت استانی بررسی تبلیغات پیش‌بینی شده است، افزود: طبق این قانون در این دوره از انتخابات مقرر شده امکانات دولتی برای کاندیداها استفاده شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه این مهم نیازمند پیروی از شرایط مشخص شده، در نظر گرفتن عدالت و توأم با نظارت است، اضافه کرد: در این قانون همچنین مقرر شده فعالیت تبلیغاتی کاندیداها ساماندهی و نظارت شود.

زیویار برنامه‌های هیئت بررسی تبلیغات انتخابات را در سه کارویژه عنوان کرد و گفت: کارویژه‌های این هیئت شامل حاکمیتی و نظارتی، تبلیغات و رسیدگی به تخلفات است.

لازم به ذکر است، اعضای این هیئت را رئیس هیئت بازرسی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، نماینده هیئت نظارت، نمایندگان شوراهای اسلامی استان(دو نفر)، مدیر کل فناوری ارتباطات، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس صداوسیمای استان و دبیر ستاد انتخابات استان تشکیل می‌دهند.

طبق اعلام دبیر ستاد انتخابات استان جلسات این هیئت تا پایان دی‌ماه هر دو هفته یک‌بار و از اول بهمن‌ماه آینده تا زمان انتخابات به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.

در این جلسه همچنین حکم اعضای هیئت استانی «بررسی تبلیغات انتخابات» توسط استاندار لرستان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha