رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» در دانشگاه محقق اردبیلی
کد خبر: 4190225
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» در دانشگاه محقق اردبیلی

همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» شامل خلاصه‌نگاری‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد.

رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» در دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا،‌ به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» شامل خلاصه‌نگاری‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد.

رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، پنجم دی در آئین رونمایی از مجموعه کتاب ۴۰ جلدی «ره‌نامه» رهبر معظم انقلاب را پرچم‌دار مقابله با تحریف دانست و گفت: این مجموعه ۴۰ جلدی اقیانوس رحمت الهی باعث ساخته و پرداخته شدن فکرها و قلب‌های بزرگ می‌شود و فکر بزرگ و قلب بزرگ، جامعه را گرم و انبساطی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) حرکت خود را با قلم، فکر و کتاب آغاز کرد، افزود: اصلی‌ترین لوازم آزادی، خواندن و نوشتن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیلی با بیان اینکه آزادی در تغییر لباس نیست، ادامه داد: آزادی در تغییر اندیشه، فکر و خواندن و نوشتن است، پس اصلی‌ترین آزادی هم در این‌ها تعریف شده است.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: این مجموعه گران‌بها از سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی جمع‌آوری شده است که حاوی مطالب بسیار ارزشمند در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی است.

وی این مجموعه کتاب را بسیار با اهمیت خواند و افزود: این مجموعه به پرسش‌ها و چالش‌های مورد نیاز جوانان امروز می‌پردازد و امیدوارم با رونمایی آن و مطالعه این کتاب‌ها بتوانیم به چالش‌های امروز و آینده که احتمالا جامعه ما را با آن مواجه کند، پاسخ لازم را بدهیم.

رئیس دانشگاه معین استان اردبیل با اشاره به اینکه هر روز شاهد افتخارآفرینی جوانان عزیز ایران اسلامی در بعد علمی در جهان هستیم، ادامه داد: دانشگاه‌ها با لبیک گفتن به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنان در حوزه‌های علمی افتخارات بسیار خوبی را کسب می‌کنند.

 رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه این دانشگاه در همین راستا تلاش‌های خود را در زمینه کسب جایگاه علمی دوچندان کرده است، افزود: این دانشگاه در سال‌های اخیر ۵ نفر دانشمند یک درصد برتر جهان، ۱۶ نفر دانشمند دو درصد برتر جهان تحویل جامعه داده است.

وی به آخرین رتبه‌بندی ISC اشاره کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی رتبه ۱۷ در بین دانشگاه‌های جامع کشور در آخرین رتبه‌بندی ISC را کسب کرده و در حوزه«فناوری و نوآوری» نیز در جمع ۵ دانشگاه جامع کشور قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: انجمن‌های علمی این دانشگاه در شانزدهمین جشنواره حرکت که روز گذشته مراسم اختتامیه آن برگزار شد، توانستند ضمن کسب عنوان دانشگاه برگزیده، ۷ مقام برتر و شایسته تقدیر نیز در موضوعات مختلف به دست آورند.

حجت الاسلام عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز با بیان اینکه به فضل الهی امروز آئین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با دانشگاها برگزار می‌شود، گفت: اینک کتاب«ره‌نامه» در چهل دفتر جوان مومن، دانا و انقلابی را برای طی مسیر بلند و شکوهمند از خودسازی به تمدن‌سازی و آمادگی برای ظهور همراهی می‌کند.

وی با بیان اینکه «ره‌نامه» مبانی ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمدی را با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می کند، افزود: «ره‌نامه» از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت الله خامنه‌ای به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مومن و انقلابی می‌پردازد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه«ره‌نامه» تنها برای خواندن و یادداشت برداری نیست، بلکه بسته‌ای است برای تفکر و درنگ در اساسی‌ترین مفاهیم مورد نیاز جوان انقلابی، ادامه داد: به تعبیری دیگر«ره‌نامه» زمینه‌ساز دستیابی به بصیرتی عمیق و پایبندی درونی به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه «ره‌نامه» به مثابه یک کلیت، گفتمان و گامی مهم و اساسی، برای شناخت و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب تجدید مطلعی خدمت ملت ایران و به ویژه جوانان به مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی خواهد بود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل ادامه داد: این کتاب‌ها عرصه گسترده‌ای از موضوعات در ساحت‌های اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha