جامعیت و ورود کارشناسانه به مسائل، از خصوصیات مقام معظم رهبری است
کد خبر: 4190099
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

جامعیت و ورود کارشناسانه به مسائل، از خصوصیات مقام معظم رهبری است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: از خصوصیات شخصیت مقام معظم رهبری می‌توان به تقوا و اخلاص، مدیریت بحران‌ها، جامعیت و ورود کارشناسانه به مسائل و ... اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، 5 دی ماه در آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه»، که در سالن جلسات پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان همزمان با دانشگاه‌های سراسر استان و کشور برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و شهادت شهید سیدرضی موسوی در کشور سوریه، اظهار کرد: جایگاه ولایت‌فقیه متفاوت از دیگر مسئولیت‌هاست و کسانی که دهه اول انقلاب اسلامی را به یاد دارند هم دلدادگان به انقلاب اسلامی نگران بعد از امام راحل(ره) بودند و هم دشمنان برای بعد از ایشان برنامه‌ها وسیعی دیده بودند، که این نگرانی مؤمنین در آن دهه در جاهای مختلف قابل مشاهده و شیدنی بود، یکی از آن جاها بعد از هر نماز بود که می‌گفتند «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار» که حاکی از یک نگرانی بود که بعد از امام راحل(ره) چه اتفاقی می‌افتد.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) 13 خرداد 1368 در حالی که جنگ تحمیلی هنوز به صورت رسمی پایان نیافته بود به لقاءالله پیوست و تخریبی که در کشور و شهرهای مختلف مرزی و غیرمرزی بر اثر جنگ به وجود آمده بود و آن زمان می‌گفتند 100 هزار میلیارد دلار خسارت و وضعیت بیش از 200 هزار خانواده شهدا، جانبازان و آزادگانی که هنوز در اسارت بودند، کشور ما را در یک وضعیت خاصی قرار داده بود و از یک طرف دشمنان داخلی و خارجی نیز منتظر ارتحال ایشان بودند که آن برنامه‌های وسیع و پیچیده خودشان را عملی کنند و مکمل قانون اساسی که حذف قید مرجعیت برای رهبری بود هنوز در حال مذاکره بود و به رأی گذاشته نشده بود، البته بزرگانی از مراجع باعظمت پس از امام راحل(ره) بودند اما اداره امور کشور نیاز به تبهر، تدبیر، مدیریت و اشراف خاصی در علوم و فنون مختلف داشت و مجالس خبرگان رهبری پس از شور و مشورت و توصیه‌ها و رهنمودی که امام راحل(ره) داشتند مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر ما انتخاب کردند.

شاهرخی بیان کرد: سخن گفتن پیرامون کسی که علم، فقاهت، جهاد، اگاهی‌های سیاسی، اجتماعی و تخصص در فرهنگ، ادب و ... را در حد اعلا دارد کار دشواری است، گاهی یک یا دو یا سه صفت را در یک نفر در حد اعلا جمع است و گاهی هرجه خوبان به صورا متفرق و پراکنده دارند در وجود یک نفر جمع شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دوران جوانی به عنوان یک متفکر، اندیشمند، طراح و برنامه‌ریز شناخته شده و همه اینها را عملیاتی کرده است و همه اینها در نهایت حضور در قیام 15 خرداد و آنچه در دوره جوانی از آموزه‌های قرآنی و معارف اسلامی باطن خودش را صفا و صیقل داده در مبارزه و جهاد اینها را نمایان می‌کند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مناسب مختلف حکومتی بوده و در مجامع بین‌المللی با بیان واضع شفاف حضور داشته است.

وی افزود: مجموعه این امور مجلس خبرگان را به این نتیجه رساند که باید رهبری را به چنین شخصیتی بسپارد، البته که با مخالفت ایشان روبرو شدند ولی وقتی احساس کردند که یک تکلیف است این مسئولیت را مستحکم و پایدار پذیرفتند، نمونه این اقتدار این است که هفت رئیس جمهور آمریکا در 11 دوره ریاست جمهوری از ریگان، بوش پدر و پسر و کلینتون و اوباما و ترامپ و بایدن که مبتنی به اندیشکده‌هایی بودند و سیاست‌های مطالعه شده داشتند، در مقابل این شخصیت به گورستان تاریخ فرستاده شدند و خودشان اقرار کردند ما 7 تریلیون دلار هزینه کردیم ولی نتوانستیم برنامه‌های خود را در خاورمیانه اجرا کنیم.

شاهرخی تأکید کرد: یعنی مجموعه‌ای از آموزه‌های و معارف اسلامی و اتکاء به قرآن که از دوران جوانی مأنوس با آن بودند و صیقل دادن جان و روح با معارف قرآنی و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) و اینها را در منسه ظهور نشان دادن و عمل کردن، شخصیتی اینچنین اسلام به امت اسلامی هدیه می‌کند.

شاهرخی بیان کرد: در علوم مختلف قرآن، فقه، اصول و رجال وقتی مطالعه می‌کنیم به نظرات خاص مقام معظم رهبری در این علوم برخورد می‌کنیم. از دیگر خصوصیات شخصیت ایشان می‌توان به تقوا و اخلاص، مدیریت بحران‌ها،جامعیت و ورود کارشناسانه به مسائل و ... اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha