جشن توانمندسازی ۵۰۰۰ مددجوی کرمانی برگزار می‌شود
کد خبر: 4189906
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

جشن توانمندسازی ۵۰۰۰ مددجوی کرمانی برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه بنای کمیته امداد بر خودکفایی و توانمندی خانوارهای تحت حمایت است، گفت: جشن توانمندسازی و خودکفایی پنج هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در کرمان برگزار می‌شود.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان امروز، چهارم دی‌ماه در نشست خبری با موضوع جشن توانمندسازی پنج هزار مددجوی تحت حمایت در کرمان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و شفاف‌سازی در تقویت کارهای خیر، گفت: توانمندسازی مددجویان با شناسایی استعدادهای آنها یکی از سیاست‌های کمیته امداد است. سال گذشته جشن توانمندسازی ۲ هزار مددجو برگزار شد و امسال نیز جشن توانمندسازی ۵ هزار مددجوی کمیته امداد و نمایشگاهی از دستاوردهای آنها در کرمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: توانمندسازی مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات و مشاوره انجام می‌شود و افراد خودکفا دیگر مستمری دریافت نمی‌کنند اما سایر خدمات کمیته امداد در قالب پرداخت جهیزیه، تأمین مسکن، حمایت از فرزندان مددجویان، حمایت‌های درمانی و... به آنها ارائه خواهد شد.

عسکری‌نژاد حمایت و صیانت از خانواده و حمایت از ازدواج آسان را از جمله رویکردهای کمیته امداد دانست و افزود: ارائه مشاوره‌های ازدواج و همچنین توزیع جهیزیه از جمله برنامه‌های کمیته امداد برای امر ازدواج است و در ۹ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۶۹۲ سری جهیزیه با ارزش ۱۲۱ میلیارد تومان بین زوج‌های نیازمند توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بنای کمیته امداد بر خودکفایی و توانمندی خانوارهای تحت حمایت است، تصریح کرد: محور توانمندسازی در امداد، اشتغال با درآمد پایدار است و در سه سال اخیر اتفاقات خوبی در این ارتباط رقم خورده است. در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۱۶ میلیارد تومان و در سال گذشته یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد. امسال نیز حدود ۲ هزار میلیارد تومان سهمیه تسهیلات کرمان بود که ۸۷۱ میلیارد تومان تاکنون برای ۷ هزار و ۲۹۶ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد کرمان از افتتاح طرح دو منظوره در قناتغستان ماهان خبر داد و افزود: در این طرح ۲۰ واحد مسکونی و ۲۰ سامانه خورشیدی ۵ کیلو واتی خورشیدی که روی سقف آن واحدها نصب شده افتتاح می‌شود. تاکنون در کرمان یک‌هزار و ۲۰۰ سامانه خورشیدی چند کیلو واتی وارد مدار برق شده‌اند و یک‌هزار و ۶۰۰ واحد دیگر قرار داد با دستگاه‌های مربوطه منعقد شده که تا پایان سال بخش عمده آن وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار و ۷۶۸ مستمری بگیر و ۳ هزار و ۷۷۶ خانواده غیر از مستمری در کرمان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۴ دانشجو و طلبه و همچنین بیش از 52 هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند.

عسکری نژاد در پایان با اشاره به توسعه مشارکت‌های مردمی، اظهار کرد: ۶۸ هزار حامی از سراسر کشور از ۲۷ هزار یتیم‌ و فرزندان محسنین استان کرمان حمایت می‌کنند و امسال ۱۴۴ میلیارد تومان به حساب یتیم‌ها واریز کرده‌اند. در حال حاضر عمده ایتام سرپرست دارند و ۱۳۳ مورد یتیم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ محسنین در کرمان حامی ندارند.

انتهای پیام
captcha