تمرکز بر فرهنگ اقامه نماز در مدارس
کد خبر: 4189869
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

تمرکز بر فرهنگ اقامه نماز در مدارس

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بجستان گفت: تمرکز بر فرهنگ اقامه نماز در مدارس را در اولویت قرار داده‌ایم.

ستاد اقامه نمازحجت الاسلام جوادی، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بجستان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: از جمله اقدامات خوب این ستاد در سال جاری تعاملات خوبی بوده است که با آموزش و پرورش مورد توجه قرار داده‌ایم، به‌ویژه درباره موضوع نماز جماعت در مدارس که ائمه جماعات معمولاٌ از حوزه‌های علمیه تأمین می‌شود، همچنین جلساتی را با اداره تبلیغات شهرستان، کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی داریم و بدین‌ترتیب همراهی و حضور مسئولان، انگیزه و ایجاد امیدی برای این ستاد شده است.

وی گفت: این موضوع موجب شده تا از حضور و نظرات امام جمعه شهرستان در موضوع نماز بهره‌مند شویم. طی دو سه سال اخیر نیز موضوع اقامه نماز در مدارس را مورد توجه جدی قرار داده‌ایم و در این زمینه مدارس‌ نمازخانه مستقل ندارند، همچنین به اندازه کافی ائمه جماعات نداریم تا همه مدارس را تأمین کنند، اما سعی کرده‌ایم در تمام مدارس، نماز جماعت را برگزار کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بجستان بیان کرد: تقریباً از 80 مدرسه در شهرستان، 40 مدرسه دارای نمازخانه مستقل و عدم حضور امام جماعت روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس از دیگر مشکلات این شهرستان است. علاوه بر تعدادی از ائمه جماعات که نماز جماعت مساجد را عهده‌دار هستند، پنج روحانی ملبس در سطح شهر داریم که نماز جماعت مدارس را برگزار می‌کنند، بدین‌ترتیب سعی کرده‌ایم از طلاب دانشجو نیز که می‌توانند در هنگام نماز ملبس باشند، در نماز جماعت مدارس استفاده و نماز جماعت را در 60 مدرسه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مساجد امام جماعت نداریم، گفت: نبود امکانات در شهرستان‌هایی همچون بجستان و عدم اختصاص امتیاز ویژه برای روحانیون این مناطق از جمله دلایل عدم رغبت روحانیون برای حضور در این مناطق است و در جلساتی که با سازمان تبلیغات استان داریم درخواست حضور و تأمین ائمه جماعات روحانی را داشته‌ایم.

 دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان درباره دو بخش مرکزی و یونسی در این شهرستان تصریح کرد: در بخش مرکزی 19 روستا دارای جمعیت داریم  که از این میان تنها 6 روستا دارای روحانی است و در بخش یونسی 6 روستا داریم که از این میان تنها دو روستا دارای روحانی است. 

جوادی درباره فعالیت‌های این ستاد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، بیان کرد: برنامه دعوت اساتید نماز از مرکز استان را داشتیم تا عهده‌دار کلاس‌های آموزش نماز شوند که بسیار مورد توجه دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها قرار گرفته است، علاوه بر آن برنامه دوشنبه‌های معنوی را از ابتدای سال تحصیلی داریم که هر هفته با حضور امام جمعه، برخی مسئولان و معاونان آموزش و پرورش شهرستان در یکی از مدارس نماز جماعت برگزار می‌شود و پس از آن امام جمعه شهرستان مواردی را در تبیین موضوع نماز بیان می‌کند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر نماز در تربیت نوجوانان گفت: تمرکز بر فرهنگ اقامه نماز در مدارس را در اولویت قرار داده‌ و تبیین این موضوع را در مراسم صبحگاه، جلسات اولیا و مربیان، همچنین در جلسات تخصصی با مدیران و معاونین پرورشی پیگیری کرده‌ایم تا با دانش‌آموزان و اولیای آنان حول محور نماز ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پیام
captcha