شیراز میزبان جایزه «مریم» می‌شود
کد خبر: 4189762
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

شیراز میزبان جایزه «مریم» می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز از برگزاری جایزه «مریم» با حضور بیش از 160 خبرنگار از سراسر کشور خبر داد.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه، 3 دی در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: به زودی شیراز، میزبان برگزاری جایزه «مریم» خبرنگار عفیفه و عقیله شهرمان خواهد بود و بیش از 160 خبرنگار سراسری در این مراسم با شکوه، شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری مفتخر است که میزبان چنین مراسم فاخری در حوزه تجلیل از خبرنگاران خواهد بود، افزود: سال آینده، همایش جهانی رسانه های جبهه مقاومت اسلامی راخواهیم داشت که با همت بلند در حال پیگیری است تا هرچه با شکوه‌تر و اثرگذارتر در شهر مقدس شیراز برگزار شود.

هاجری همچنین با اشاره به مسائل شهری شیراز تصریح کرد: در میان شهرستان‌های فارس، شیراز ، بیشترین بافت تاریخی و فرسوده را داراست. احیا، بهسازی و بازسازی بافت‌ها، نیاز به حمایت جدی بودجه‌های ملی دارد. بسته‌های تشویقی و حمایتی، نه بر کاغذ، بلکه در عمل نیاز است تا بتوانیم در بازسازی و حفظ و صیانت بافت‌ها موفق باشیم. تاکنون شعارها بر عمل پیشی گرفته که باید برعکس شود.

وی با بیان اینکه بی توجهی به تهیه پیوست‌های فرهنگی برای تمامی پروژه‌های بزرگ و کوچک شهر، مردم دیندار و انقلابی شهر را آزرده خاطر کرده است، گفت: شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) است. نمی‌توان مانند پاریس، لندن، ملبورن، رم، تورنتو و لاس وگاس با زیست شبانه، سگ گردانی، پهن کردن بساط قلیان‌کشی در بوستان‌ها و گذرهای اطعمه و اشربه، سبک زندگی غربی را بر سبک زندگی اسلامی – ایرانی تحمیل کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: سلامت، نشاط، شادی و شادابی مردم به‌ویژه خانواده‌ها، اصل و محور کارهای مدیرت شهری است که باید بستر ورزش، تفریح و تفرج متنوع با پیوست‌های فرهنگی مناسب در شهر گسترش یابد.

هاجری اظهار کرد: از آنجایی که  در اسفند ماه امسال، دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، از  معاونت اجرایی شهرداری و عواملشان درخواست می‌شود در تمامی محلات و نقاط پرتردد شهر، فضاهای مناسبی را برای تبلیغات انتخابات در نظر بگیرند تا شاهد ولنگاری در تبلیغات شهری نباشیم.

وی با بیان اینکه فضاهای مناسب و پر تعداد و عادلانه ایجاد شود تا زیبایی بصری شهر زیر بار تبلیغات از هر نوعش به نازیبایی تبدیل نشود، گفت: نامزدهای انتخابات باید هزینه فضاسازی‌ها و سپس پاکسازی شهر را به مدیریت شهری پرداخت کنند تا عدالت اجتماعی بر قرار شود.

هاجری همچنین گفت: از آنجایی که شورا و شهرداری در آستانه تهیه برنامه و بودجه سال 1403 است، از تمام فعالان فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی وجهادی شهر درخواست می‌شود، طرح و برنامه‌های کاربردی خود را به شورا و شهرداری تحویل دهند تا از آن‌ها در طراحی برنامه‌های سال آینده بهره ببریم. شهر باید هنرمندانه اداره شود و هنرمندان می‌توانند در این راستا با ارائه طرح و برنامه‌های خود، به مدیریت شهری یاری رسانده و شهر را هنرمندانه طراحی و مدیریت کرد.

انتهای پیام
captcha