قرآن کریم راه حل مغرور نشدن را اقامه نماز می‌داند
کد خبر: 4189701
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

قرآن کریم راه حل مغرور نشدن را اقامه نماز می‌داند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه انسان زمانی مغرور می‌شود که اتصالش با مبدأ اصلی قطع می‌شود و قدرت خدا را نمی‌بیند، افزود: قرآن کریم راه حل گرفتار نشدن در این مشکلات را اقامه نماز و ارتباط با خداوند دانسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز سوم دی‌ماه در اجلاس استانی نماز، با بیان اینکه زمانی که قرآن کریم به تحلیل انسان می‌پردازد او را موجودی ضعیف می‌خواند، اظهار کرد: انسان با تمام ظرفیت‌هایی که دارد اما ممکن است به اسفل‌السافلین سقوط کند.اگر انسان رها شود، نتیجه‌اش سقوط به بدترین نقطه جهنم خواهد بود، این سقوط انسان نتیجه عدم ارتباط با خداوند است و جامعه‌ای که منقطع از خداوند است، جامعه‌ای اهل بخل و ضعیف خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه انسان زمانی مغرور می‌شود که اتصالش با مبدأ اصلی قطع می‌شود و قدرت خدا را نمی‌بیند، افزود: قرآن کریم راه حل گرفتار نشدن در این مشکلات را اقامه نماز و ارتباط با خداوند دانسته است. باید صفات فردی و جامعه مدیریت شود، اگر این صفات به درستی مدیریت نشود جامعه و یا فرد مبتلا به کفر و نفاق خواهند شد. حرص و طمع فی نفس بد نیست و آنجا که جهت منفی پیدا می‌کند نامناسب است، نماز می‌تواند به صفات انسانی جهت مثبت دهد و جامعه را از صفات منفی جهت‌دار نجات دهد.

شعبانی با تأکید بر اینکه در عرصه آموزش و پرورش، توجه به مسئله تربیتی بسیار مهم است، ابراز کرد: اگر امروز برای نسل حاضر به دنبال راهکار هستیم، اصلی‌ترین راه آن همان است که قرآن گفته و آن بازگشت به نماز و اقامه نماز است. نماز، من و شما را از خودِ منفی نجات می‌دهد، به بیان دیگر اگر تنها به خود بپردازیم، خدا و دیگران فراموش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی تنها خود را ببیند دیگر نه جامعه را می‌بیند نه خدمت به مردم را، یادآور شد: البته این زمان، این موجودی چشم بسته‌ است که فقط خودش را می‌بیند. این اجلاسیه‌ها تا چه میزان می‌توانند به توسعه فرهنگ نماز کمک کنند، امروز نیازمند اقدام و عمل هستیم، صرف برگزاری این اجلاسیه در عین حال که لازم است، کافی نیست و باید اقدام عملی در این زمینه انجام شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه حمایت از نماز در آموزش و پرورش تنها نیازمند دعا و برگزاری این اجلاسیه‌ها نیست، ابراز کرد: فرهنگ نیازمند به حمایت است، در استان فارغ از بودجه‌های دولتی خواهش بنده این است که مسئولان به دنبال منبع پایداری فقط برای نماز باشند. هر چقدر در عرصه اقتصادی تلاش کنیم اما به فرهنگ توجه نشود، رضایت مردم کسب نخواهد شد، رفع مشکلات اقتصادی در جامعه یک ضرورت است، اما نباید این مشکلات باعث غفلت از فرهنگ شود.

وی با اشاره به شبهه‌ای در رابطه با شاهزاده حسین(ع)، گفت: در صحبتی که با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان داشتیم مطرح شد که برای حل مشکل شاهزاده حسین(ع) پیشنهادهای مختلف و خامی مطرح شد که یکی از این راهکارها، این بود که بانک ملی که وقف امامزاده است، در اختیار بانک قرار گیرد و تبدیل به احسن شود. قطعاً اجرای این طرح باید با همراهی و همکاری همه مردم مسئولان و هیئت امنا باشند.

انتهای پیام
captcha