۱۳ هزار نفر در طرح «من قرآن را دوست دارم» گواهی‌نامه کسب کرده‌اند
کد خبر: 4189699
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
حجت‌الاسلام مسعود میریان:

۱۳ هزار نفر در طرح «من قرآن را دوست دارم» گواهی‌نامه کسب کرده‌اند

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: تا به امروز حدود ۲۵ هزار نفر در طرح «من قرآن را دوست دارم» ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آنها، حدود ۱۳ هزار نفر موفق به کسب گواهی‌نامه طی دو سال شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضویحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، طی 6 سال تأسیس خود در دو عرصه آموزش‌های عالی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی مأموریت پیدا کرده که تاکنون موفقیت‌های خوبی را در این دو عرصه کسب کرده است. در عرصه آموزش می‌توان از دو مأموریت کلان مرکز قرآن، به عنوان اولویت‌های اصلی خود نام برد، که این محورها همان نهضت ملی آموزش قرآن کریم در قالب طرح «من قرآن را دوست دارم» و مهد الرضا(ع) محسوب می‌شوند.

وی در خصوص نهضت ملی آموزش قرآن کریم، تصریح کرد: این طرح از تیرماه 1400 آغاز شده است که در بین اعتاب مقدسه به صورت مشترک در حال برگزاری است. این اعتاب شامل حرم حضرت رضا(ع)، آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه(س)، حرم حضرت شاهچراغ، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، مسجد جمکران و بعثه مقام معظم رهبری می‌شود که با همکاری یکدیگر این طرح ملی را رقم زده‌اند و به صورت خودآموز در 6 رشته این طرح را برای عموم مردم ارائه می‌کنند و سواد قرآنی را در سطح جامعه افزایش می‌‌دهند.

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در خصوص 6 رشته آموزشی طرح «من قرآن را دوست دارم»، بیان کرد: اولین رشته در نهضت ملی قرآن کریم روخوانی و روان‌خوانی قرآن بود که بعد از آن به ترتیب رشته‌های دیگر به طرح اضافه شد و آن را برای سواد قرآنی، تکمیل کرد. این رشته‌ها شامل روخوانی و روان‌خوانی، تجوید الصلاة، تفسیر مفاهیم قرآنی و حفظ جزء سی قرآن است؛ حفظ ترتیبی و حفظ موضوعی را به این طرح اضافه خواهیم کرد. همچنین تجوید تکمیلی و تفسیر تخصصی هم در این طرح ویژه طلاب و دانشجویان علوم قرآنی ارائه می‌شود.

میریان گفت: این طرح مورد استقبال بسیاری از مردم در کشور و خارج از کشور قرار گرفته است. از 28 کشور دنیا در این طرح شرکت کرده‌اند و بالغ بر 1200 نفر از آنها موفق به دریافت گواهی‌نامه شده‌اند. البته در ایران نیز حدود 25000 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آنها، حدود 13000 نفر موفق به کسب گواهینامه در این دو سال شده‌اند.

انتهای پیام
captcha