شرکت اساتید قرآن البرز در نشست تخصصی «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب»
کد خبر: 4189631
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

شرکت اساتید قرآن البرز در نشست تخصصی «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب»

سه نفر از اساتید قرآن البرزی در همجدهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم که با موضوع «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب» برگزار خواهد شد، حضور می‌یابند.

فرخ‌لقا پورمختار، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز

فرخ‌لقا پورمختار، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز اظهار کرد: هجدهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم با موضوع «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب» ششم تا هشتم دی‌ماه در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که در این نشست سه نفر از اساتید قرآن البرزی حضور می‌یابند.

وی با اشاره به محورهای این نشست گفت: پرداختن به مقتضیات اجرای اثرگذار، نقش صدا و سیما در تأثیرگذاری تلاوت بر مردم، جایگاه مسجد، محافل عمومی و مسابقات در اثرگذاری تلاوت، نقش فضای مجازی در تأثیرگذاری تلاوت بر مخاطب و وظایف مراکز و نهاد‌های مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار از جمله این محورهاست.

پورمختار تصریح کرد: جایگاه لحن بیانی در تلاوت اثرگذار، نقش قطع و وصل عبارات قرآنی در تلاوت اثربخش، جایگاه اثرگذاری ترجمه و تفسیر در تلاوت تأثیرگذار، شناخت محدوده مطلوب صدا و ارتباط آن با تلاوت اثرگذار، نقش قرائت‌های مختلف در تلاوت اثربخش، تکرار فراز‌های تلاوت و نقش آن در تلاوت اثرگذار و مخاطب‌شناسی از دیگر محورهایی است که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد.

وی در پایان گفت: همچنین در این نشست وظایف قاریان قرآن در عرصه‌های مختلف اخلاق، اجتماع، فرهنگ و سیاست تشریح و برنامه تلویزیونی (محفل) نقد و بررسی می‌شود.

یادآور می‌شود، نشست‌های تخصصی تلاوت قرآن از سال ١٣٨٢ به همت شورای عالی قرآن راه‌اندازی شده است و هر سال موضوعی از موضوعات مورد نیاز جامعه قرآنی به‌ویژه قاریان قرآن مطرح می‌شود.

انتهای پیام
captcha