برگزاری نخستین جشنواره «تئاتر شبستان» در اردبیل
کد خبر: 4189605
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

برگزاری نخستین جشنواره «تئاتر شبستان» در اردبیل

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اردبیل گفت: نخستین جشنواره «تئاتر شبستان» با هدف تقویت، تحکیم‌بخشی و حمایت از گروه‌های نمایشی بچه‌های مسجد در بین اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره «تئاتر شبستان» در اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، در سخنانی گفت: نخستین جشنواره «تئاتر شبستان» با هدف تقویت، تحکیم بخشی و حمایت از گروه‌های نمایشی بچه‌های مسجد در بین اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: تئاتر شبستان نقش‌آفرینی و احیای فرهنگ مسجد با زبان هنر را در دستور کار دارد و نخستین جشنواره تئاتر شبستان، زمینه حمایت و شکوفایی گروه‌های نمایشی بچه‌های مسجد را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بسط و گسترش فعالیت‌های گوناگون نمایش در مساجد از مهمترین اهداف جشنواره تئاتر شبستان است، افزود: هم‌اکنون شش گروه نمایش از بچه‌های مسجد شهرستان‌های اردبیل، نمین و بیله‌سوار، ۹ اثر را به جشنواره تئاتر شبستان ارسال کرده‌اند.

آمون بیان کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته ظرفیت عظیمی در حمایت از گروه‌های سرود کانون‌های مساجد فراهم شده است، امروز بیش از ۴۰ گروه تخصصی سرود بچه‌های مسجد در کانون‌های مساجد تشکیل شده و امسال شاهد نقش‌آفرینی و تولید سرود‌های انقلابی و ارزشی در سطح کانون‌های مساجد هستیم.

وی با اشاره به اینکه همین روند نیز در گروه‌های نمایشی بچه‌های مسجد را پی‌گیر هستیم، اضافه کرد: جشنواره تئاتر شبستان فرصت مغتنمی را برای گروه‌های نمایشی در بستر مساجد فراهم کرده است. یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد تربیت هنرمند طراز انقلاب اسلامی در بستر مساجد است و با اهتمام و حمایت ستاد کشور و استان شاهد تربیت هنرمندان ارزشی و انقلابی در سطح مساجد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha