راه‌اندازی خط حمل و نقل عمومی زیارت در شهر صدرا
کد خبر: 4189333
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

راه‌اندازی خط حمل و نقل عمومی زیارت در شهر صدرا

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا از راه‌اندازی خط زیارت در این شهر خبر داد و گفت: این خط پنج‌شنبه هر هفته به صورت رفت و برگشت از صدرا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) فعالیت خواهد کرد.

نشست خبری شهرداری صدرابه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله شجاعیان، عضو شورای اسلامی شهر صدرا امروز، اول دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته حمل و نقل، از مشکلات این عرصه شهر صدرا سخن گفت و افزود: مشکل بعد مسافت صدرا تا شیراز و کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل در شهر صدرا وجود داشت که با تغییر ساختاری و تقویت پایانه بزین  و ناوگان حمل و نقل توسط شهرداری شیراز و صدرا توانستیم بخشی از این مشکلات را کمتر کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: با خرید و اضافه شدن  ۱۶دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی و ۲ دستگاه ون بخشی از این مشکلات مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون حمل و نقل شورای صدرا اقداماتی را در جهت افزایش شاخص‌های حمل و نقل عمومی شهر صدرا انجام داده است که در مراحل پایانی قرار دارد، از ایجاد خط حمل و نقل مسافر از میدان سنگی صدرا به سمت میدان اطلسی با ۵ دستگاه مینی بوس ون خریداری شده خبر داد و گفت: این ون‌ها تا ماه آینده تحویل شهرداری صدرا شده و این خط حمل مسافر به شکل رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

عضو شورای شهر صدرا تصریح کرد: این خط حجم زیادی از بار ترافیکی شهر صدرا به پایانه بزین را به شکل سریع‌السیر به پایانه شهید سلیمانی منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه دو خط حمل و نقلی برای فاز یک و دو شهر صدرا وجود دارد، گفت: در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر صدرا، ۶ مسیر برای دو فاز شهر صدرا پیش‌بینی شده است که اکنون در حال اخذ مصوبه فرمانداری و شورای ترافیک هستیم و با تایید این مسیرها و رسیدن ناوگان مسافری سفارش داده شده، همه این 6 خط یا حداقل ۴ خط را در جهت خدمت‌رسانی به مردم راه‌اندازی خواهیم کرد .

شجاعیان با اشاره به همکاری شورا و شهرداری شهر صدرا با شهرداری منطقه 10 شیرازگفت: پایانه بزین نیازمند اصلاح هندسی جهت افزایش تعداد ورودی اتوبوس‌ها بود که این موضوع در کنار بحث روشنایی این پایانه ساماندهی شد.

وی ادامه داد: پایانه بزین، پایانه ورودی غرب شیراز محسوب می‌شود که به دلیل افزایش تعداد خطوط ورودی این پایانه به 6 خط، نیاز بود اقداماتی در جهت پیشگیری ازافزایش ترافیک در این پایانه انجام شود که این مهم نیز صورت گرفت.

 رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر صدرا تصریح کرد: شهرداری صدرا به لحاظ محدودیت‌های قانونی نمی‌تواند در خارج از محدوده شهری این شهرهزینه کند، از این‌رو از شهرداری شیراز درخواست کردیم تا توجه ویژه‌ای به پایانه بزین داشته باشد  .

شجاعیان در ادامه با بیان اینکه به‌مناسبت هفته حمل و نقل و ترافیک، شورا و شهرداری شهر صدرا 2 اقدام دیگر را نیز در دستور کار قرار داده است، گفت: یکی راه‌اندازی خط زیارت در شهر صدراست که با نظر مثبت شهردار و اعضای شورا ، عصر هر پنج‌شنبه یک اتوبوس به شکل رفت‌و‌برگشت از صدرا به سمت حرم حضرت شاهچراغ(ع) حرکت خواهد کرد و بدین ترتیب هم زمینه تشویق فرهنگ زیارت و هم رضایتمندی مردم شهر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در اقدامی دیگر بعد از مطلع شدن از راه‌اندازی خطوط شبانه توسط شهرداری شیراز، سازمان حمل و نقل شهرداری صدرا را مکلف به هماهنگی سریع با شهرداری شیراز در جهت راه‌اندازی خطوط مکمل رینگ حمل و نقل شبانه شیراز تا صدرا کردیم تا مردم بتوانند به سرعت به مقصد صدرا برسند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرادر ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره پست در جهت ساخت و نصب پلاک‌های هوشمند در شهر صدرا خبر داد و گفت: با این کار، در صورت بروز هر گونه مشکل اورژانسی و حوادث با ارائه یک کد 10 رقمی دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادگر به سرعت به محل رسیده و ارائه خدمت سریع‌تری خواهند داشت.

شجاعیان همچنین با اشاره به وجود کیو آر کد در این پلاک‌ها گفت: با اسکن این بخش می‌توان به شکل مستقیم به آدرس مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

وی میزان اعتبار اولیه طرح پلاک هوشمند صدرا را  دو میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال آینده نیز ۵ میلیارد تومان به این طرح در چند فاز اختصاص خواهد یافت.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا همچنین گفت: در بحث نامگذاری معابر شهر صدرا ، اسامی بسیاری از معابر شهر صدرا گنگ، نامفهوم یا اصولا بدون نام و نشان بودند که به یاد رخدادهای غزه یک میدان را در شهر صدرا به نام قدس نامگذاری کردیم که پس از تایید در صحن شورا و اخذ مجوز فرمانداری صدرا این مهم  انجام خواهد شد.

شجاعیان تصریح کرد: علاوه بر این‌ها بنا به درخواست پرستاران یک خیابان در مجاورت بیمارستان پیوند اعضا و بیمارستان سوختگی به نام بلوار پرستار نامگذاری شده است تا از زحمات این قشر زحمتکش قدردانی شده باشد .

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های آینده شورای شهر صدرا گفت: در حوزه حمل و نقل بنا داریم چشم‌انداز را از ناوگان دیزلی به ناوگان حمل و نقل عمومی برقی تغییر دهیم.

عضو شورای شهر صدرا با اشاره به جلسه هفته آینده این شورا با خودروسازان در تهران برای تأمین اتوبوس‌های برقی گفت: تلاش می‌کنیم به جای ناوگان دیزل از ناوگان برقی بهره‌گیری بیشتری کنیم.

شجاعیان همچنین از راه‌انداری جایگاه شارژ خودروهای برقی در شهر صدرا خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها یکی از مشکلاتی که ناوگان حمل و نقل در صدرا با آن مواجه است عدم وجود یک پمپ گازوئیل در شهر صدرا است که در این زمینه تمهیداتی اندیشیده‌ایم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا همچنین هوشمندسازی ناوگان و ایستگاه‌های حمل مسافر در این شهر را از دیگر برنامه‌های این شورا عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha