دبیرخانه بافت تاریخی شیراز تشکیل شود
کد خبر: 4189231
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

دبیرخانه بافت تاریخی شیراز تشکیل شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در محدوده بافت تاریخی تاکنون اقدامات جزیره‌ای انجام شده است؛ اما این محدوده نیاز به دبیرخانه‌ای دارد تا بتوان با برنامه‌ریزی جامع بافت تاریخی را از معضلات شهری و اجتماعی رهایی داد.

مسعود زارعی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 30 آذرماه در نشست این کمیسیون در خصوص دستور کار اول این کمیسیون تحت عنوان «ارائه گزارش شهرداری در خصوص ردیف‌های بودجه سال 1402 و مسائل و مشکلات مبتلابه» گفت: موضوعی که از سال گذشته در کمیسیون شروع شده و امسال هم با جدیت بیشتری دنبال می‌شود؛ بحث نظارت بر اجرای برش بودجه مصوب سال 1402حوزه خدمات شهری شهرداری است.

وی تصریح کرد: در ابتدای هر جلسه کمیسیون، شهرداران، معاونین اجرایی و عمرانی منطقه مورد نظر دعوت شده و موظف به ارائه گزارش عملکرد آن منطقه هستند.

زارعی گفت: در جلسه، در خصوص پروژه‌هایی که زیر 10 درصد پیشرفت داشته‌اند یا برنامه‌هایی که هنوز انجام نشده‌اند، گزارش‌گیری می‌شود و نهایتاً علت عقب‌ماندگی تعدادی از برنامه‌ها از آن‌ها خواسته شده و با در نظر گرفتن زمان تا پایان سال جاری، شهرداری منطقه مورد نظر مهلت دارد تا زمان تعیین شده، پروژه‌های ناتمام را به سرانجام برساند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: یکی از محاسن کار این است که با ارائه این گزارش در کمیسیون و علت‌یابی انجام نشدن برخی پروژه‌ها، شهرداری مهلت دارد تا زمان تعیین شده، پروژه‌های ناتمام را به سرانجام برساند.

وی در خصوص پیش‌بینی انجام خدمات اورژانس و آتش نشانی در محدوده بافت تاریخی و فرهنگی، به ویژه بین‌الحرمین نیز گفت: در محدوده بافت تاریخی تاکنون اقدامات جزیره‌ای انجام شده است؛ اما این محدوده نیاز به دبیرخانه‌ای دارد تا بتوان با برنامه‌ریزی جامع بافت تاریخی را از معضلات شهری و اجتماعی رهایی داد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار کرد: در این جلسه شهرداری مکلف شد ظرف مدت یک هفته درخواست استمهال خود را جهت تکمیل طرح جامع تهیه و به شورا ارائه کند.

 وی در خصوص بررسی مجدد نامه فرمانداری در خصوص ایراد به مصوبه با موضوع آیین‌نامه ساماندهی بهره‌برداری مشاغل و اصناف از پیاده‌روها و فضاهای شهری دیگر دستورکار جلسه نیز گفت: جهت اصلاح موضوع، به شهرداری مهلت داده شد که لایحه ارسالی را اصلاح و به شورا ارسال کنند تا در دستورکار بررسی مجدد قرار گیرد. 

زارعی در حمایت از بیماران اوتیسم از بهسازی مدرسه مربوط به موسسه خیریه حامیان اوتیسم شیراز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیماران اوتیسم نیاز به مراقبت‌های جدی دارند و طبیعتاً رسیدگی به آن‌ها مشکل است، برای اینکه بتوانند خارج از منزل فضایی داشته باشند، با لایحه ارسالی شهرداری موافقت شد که جهت آماده‌سازی فضای مذکور هزینه کند تا بیماران اوتیسمی خارج از منزل فضاهای فرح‌بخشی را تجربه کنند‌.

وی از ارائه گزارش شهرداری در خصوص انجام مطالعات جانمایی، طراحی، احداث و نگهداری سرویس‌های بهداشتی در گذرهای پر رفت و آمد و مکان‌های در مسیر تردد گردشگران اطلاع‌رسانی کرد و گفت: شهرداری طبق مصوبه شورا ملزم به ارائه طرح جامع با موضوع جانمایی، طراحی، احداث و نگه‌داری سرویس‌های بهداشتی در گذرهای پر رفت و آمد و مکان‌هایی که مسیر پر تردد گردشگران و شهروندان است و تراکم جمعیت در آن‌ها بالاست در قالب لایحه بوده است.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: مطابق مصوبه مذکور، شهرداری مکلف شده بود حداکثر به مدت سه ماه با اخذ و همکاری از مشاور ذیصلاح، نسبت به تهیه طرح جامع اقدام کند که به همین منظور بررسی نحوه عملکرد شهرداری در دستورکار کمیسیون قرار گرفت.

زارعی در ادامه با اشاره به اهمیت نظارت بر اجرای مصوبات شورا افزود: نظارت بر اجرای دقیق مصوبات از جمله موارد مهم کمیسیون بوده که به صورت مستمر موضوعات در دستور کار بررسی و پیگیری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha