آغاز ساخت پتروشیمی پس از ۱۸ سال بلاتکلیفی در گلستان
کد خبر: 4189225
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
با حضور وزیر نفت

آغاز ساخت پتروشیمی پس از ۱۸ سال بلاتکلیفی در گلستان

عملیات اجرایی ساخت مجتمع پتروشیمی پس از ۱۸ سال بلاتکلیفی امروز، ۳۰ آذر با حضور وزیر نفت در گلستان آغاز شد.

اوجی وزیر نفت در بازدید از طرحهای گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، جواد اوجی، وزیر نفت در مراسم آغاز عملیات ساخت این مجتمع در گلستان گفت: با رفع مشکلات حقوقی پتروشیمی گلستان و مسئولان استانی و کشوری امروز تکلیف بیش از ۹۰ هزار سهامدار پتروشیمی گلستان مشخص شد و پس از ۱۸ سال چشم انتظاری دوباره ساخت آن با ورود هلدینگ خلیج فارس آغاز شد.

اوجی افزود: دولت سیزدهم برای این پروژه ۴۸۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی مصوب کرده است.

وی با بیان‌اینکه مجتمع پتروشیمی گلستان بزرگترین پروژه عمرانی در این استان است، افزود: پتروشیمی گلستان با سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیون دلار معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان احداث می‌شود.

وزیر نفت وجود زیرساخت‌های مناسب و نزدیکی به منطقه آزاد، دسترسی به خوراک گاز و مجاورت خط راه آهن برای انتقال محصول را از مزیت‌های احداث پتروشیمی گلستان عنوان کرد و گفت: با همتی که امروز در وزارت نفت، شرکت ملی و سرمایه‌گذاری شرکت هلدینگ خلیج فارس وجود دارد پیش بینی می‌کنیم پتروشیمی گلستان در مدت ۳ سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت با بیان‌اینکه اجرای این پروژه برای بیش از ۱۵۰۰ نفر اشتغال آفرینی به همراه دارد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخشی از محصول تولیدی این طرح برای مصارف داخل استان و بخشی نیز صادر می‌شود.

وی با بیان‌اینکه بهره‌برداری از این واحد پتروشیمی، سالانه یک میلیون و هفتصد هزار تن آوره و آمونیاک تولید خواهد شد، گفت: براساس برآورد‌ها در صورت بهره‌برداری از پتروشیمی گلستان سالانه سه هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی استان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام
captcha