برپایی جشن تکلیف 83 هزار دانش‌آموز فارس
کد خبر: 4189118
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

برپایی جشن تکلیف 83 هزار دانش‌آموز فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برگزاری جشن تکلیف 83 هزار دانش‌آموز دختر و پسر این استان خبر داد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 29 آذرماه در جلسه هماهنگ برگزاری مراسم جشن عبادت و بندگی دانش‌آموزان استان فارس گفت: جشن تکلیف، عبادت و بندگی ۴۳ هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم ابتدایی و ۴۰ هزار دانش‌آموز پسر پایه هشتم متوسطه استان فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: از مجموع این دانش‌آموزان، ۱۶ هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم و ۱۱ هزار دانش‌آموز پسر پایه هشتم در کلان شهر شیراز مکلف و در جشن عبادت مشارکت می‌کنند.

عسکری تصریح کرد: برنامه جشن تکلیف دختران به صورت هماهنگ و همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در دی‌ماه امسال برگزار می‌شود و جشن عبادت ویژه پسران نیز به صورت هماهنگ و همزمان در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: جشن تکلیف آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی است.

وی بیان کرد: آیین جشن تکلیف رویدادی مذهبی است لذا ضروری است به گونه‌ای برگزار شود که سالروز مکلف شدن و مشرف شدن دانش‌آموز به بارگاه حق تعالی همواره در ذهن او ماندگار شود.

عسکری بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و متمرکز برای دانش‌آموزان مکلف تأکید کرد و گفت: بهره‌مندی از  تشکل‌های دانش‌آموزی در این برنامه، به کیفیت آن کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha