جنایات صهیونیست‌ها نباید عادی شود
کد خبر: 4188853
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس:

جنایات صهیونیست‌ها نباید عادی شود

عبدالعلی کریمی ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی که همچنان ادامه دارد، گفت: نباید این‌گونه جنایات برای ما عادی و معمولی شود و از درجه حرارت موضوع کاسته شود.

عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس، امروز، 28 آذرماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی که همچنان ادامه دارد، گفت: نباید این‌گونه جنایات برای ما عادی و معمولی شود و از درجه حرارت موضوع کاسته شود.

معاون استاندار فارس از سکوت دستگاه‌های حقوق بشر در این زمینه انتقاد کرد و افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که هزاران کودک، زن و افراد بی‌گناه و بی‌پناه و بی‌دفاع تار و مار می‌شوند و هستی آن‌ها با خاک یکسان می‌شوند، اما هیچ صدایی از دستگاه‌های حقوق بشر بلند نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سعی کنیم ددمنشی که توسط جنایتکاران صهیونیستی در حال اتفاق است، را نادیده نگیریم، گفت: این یکی از موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.

کریمی در ادامه سخنان خود خواستار تبدیل شدن ظرفیت‌های بالقوه استان در عرصه فعالیت‌های پژوهشی و علمی به ظرفیت‌های بالفعل شد و گفت: سال گذشته استاندار فارس در همین برنامه از جامعه صنعتی و تولیدی استان خواستند که تحقیقات خود را به سایر استان‌ها ندهند و از ظرفیت پژوهشگران استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه این موضوع قابل بررسی است که آیا چنین مسئله‌ای رخ داده است یا خیر، ادامه داد: دستگاه‌های صنعتی و تولیدی موظف شدند که از ظرفیت داخلی استان فارس استفاده کنند، لذا باید از ظرفیت داخلی خود بهره ببریم.

کریمی با تصریح اینکه توان علمی و پژوهشی که در استان فارس وجود دارد، بسیار بالاست، گفت:‌ وجود بیش از 160 واحد دانشگاهی در استان فارس مسئله کمی نیست که باید در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی از ظرفیت آنان استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس خواستار استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی علمی این استان شد و اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید در کنار صنایع مختلف، نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی همچنین به ظرفیت کشاورزی استان فارس اشاره کرد و گفت: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در حوزه کشاورزی ورود جدی‌‌تری داشته باشند، زیرا استان فارس علی‌رغم داشتن مشکلات کم‌آبی، کماکان می‌تواند در این حوزه حرف‌های زیادی داشته باشد، چراکه استان فارس به‌طور کلی یک استان کشاورزی است البته باید صنایع هم در بخش کشاورزی ورود دهیم.

کریمی با بیان اینکه در موضوعات صنعتی روز به روز استان فارس توسعه می‌یابد و به ظرفیت‌های آن افزوده می‌شود، اضافه کرد: در سال گذشته موضوعات مهم و مبتلا به استان فارس بحث شد و تحقیقاتی به عمل آمد و به محققان امر ارجاع شد، امسال هم دو محور اساسی که لازم است بر روی آن‌ها بحث و بررسی قرار گیرد، را اعلام می‌کنیم یکی هوش مصنوعی و دیگری مبحث سلامت و درمان.

وی هوش مشنوعی را یکی از موضوعات مهم برای افزایش بهره‌وری فعالیت‌ها دانست و گفت: بحث سلامت نیز لازمه هر زندگی شهرنشینی است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه این دو موضوع از طریق کارگروه پژوهش در معرض محققان و پژوهشگران گذاشته شده است، از پژوهشگران خواست در این زمینه مجدانه تلاش کنند.

وی ضمن دعوت از دانش‌آموزان و دانشجویان برای بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: باید تلاش کنیم تا دانش‌آموزان و نسل آینده خود را به مباحث علمی علاقه‌مند کنیم.

انتهای پیام
captcha